لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز مجدد جمع آوری معتادان خیابانی در شهر هرات


آغاز مجدد جمع آوری معتادان خیابانی در شهر هرات
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

مراکز ترک اعتیاد خصوصی ولایت هرات با همکاری ادارات دولتی کمپاین رمضانی جمع آوری معتادان بی سرپناه را آغاز کرده اند و در مرحله نخست ۱۲۰ معتاد بی سرپناه از شهر هرات جمع آوری شدند.

نور احمد عرب٬ مسوول مراکز ترک اعتیاد خصوصی در ولایت هرات می گوید که قرار است در جریان ماه رمضان نزدیک به ۵۰۰ معتاد بی سرپناه در ولایت هرات جمع آوری شده و بعد از ترک اعتیاد، بگونه رایگان به مناطق اصلی زندگی شان در ولایت های مختلف افغانستان انتقال داده شوند.

افراد معتاد به مواد مخدر در ولایت هرات نیز می گویند که از اعتیاد به تنگ آمده و دیگر نمی خواهند با مواد مخدر هم آغوش باشند. این معتادان علت اصلی روی آوردن به مواد مخدر را بیکاری بیان کرده و از دولت میخواهند تا پس از ترک اعتیاد زمینه کار را برایشان فراهم نمایند.

مقام های محلی هرات نیز می گویند که بیشتر این معتادان باشنده گان سایر ولایت های افغانستان استند که بعد از درمان در مراکز ترک اعتیاد٬ به همکاری ریاست ترانسپورت هرات بگونه رایگان به ولایت های مربوطه شان انتقال داده خواهند شد.

هم اکنون صدها فرد معتاد به مواد مخدر در نقاط مختلف شهر هرات زندگی می کنند که بیشترشان باشنده گان ولایات مرکزی افغانستان استند.

کمیسیون جمع آوری معتادان خیابانی در ولایت هرات پس از توقف نزدیک به یک سال از روند جمع آوری معتادان در این ولایت، مجدداً برنامه جمع آوری معتادان را روی دست گرفته اند.

XS
SM
MD
LG