لینک های دسترسی

Breaking News

هر کاندید و معاون هایش ۳۵ محافظ امنیتی خواهند داشت


عکس آرشیف
عکس آرشیف
وزارت داخلۀ افغانستان ۳۵ فرد مور نظر کاندید های ریاست جمهوری را آموزش و تجهیز می کند تا به حیث محافظ امنیتی کاندید ها و معاون های آنان کار کنند.

این برنامه در مشورت با کاندید های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راه افتاده و این افراد در چوکات پولیس افغانستان از طرف حکومت امرار معاش می گردند.

مسوولین وزارت داخله افغانستان می گویند که به منظور تامین بهتر امنیت کاندیدان ریاست جمهوری و شورای های ولایتی، کمیسیون ویژه را در همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تشکیل داده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید که برای تامین کاندیدان اقدامات جدی را روی دست گرفته اند.

آقای صدیقی افزود "تدابیر اتخاذ شده، نیازمندی های شان تا حدی رفع شده، ما باز هم اماده هستیم که به هر گونه نگرانی های شان رسیدگی کنیم. و ما تا کنون در تامین امنیت شان با کدام چالش روبرو نیستیم."

سالم احساس رییس کمیسیون تامین امنیت انتخابات افغانستان را رادیو آشنا گفت "در مجموع برای کاندیدان ریاست جمهوری ۱۵ نفر و برای معاونان شان ۱۰ نفر در نظر گرفتیم که در مجموع ۳۵ نفر می شود."

آقای احساس افزود که افراد آموزش دیده می توانند پس از تکمیل دورۀ کاری شان در جریان انتخابات، در چوکات پولیس ملی باقی بماند، در غیر آن تجهیزات شان دوباره جمع آوری خواهد شد.

افراد واجد شرایط

او همچنان در مورد واجد شرایط بودن آنان توضیح داد که باید در سن میان ۱۸ الی ۳۵ سال قرار داشته باشند، سابقه جرمی نداشته باشند، متهم به جرم نباشند، و همچنان معتاد به مواد مخدر نباشند.

شماری از کاندیدان ریاست جمهوری دارای محافظین مسلح اند و به گفته عبدالسلام، رئیس ستاد انتخاباتی داود سلطانزوی برخی کاندید ها دارای موتر های زره اند، اما باز هم به افراد بیشتر محافظ و تجهیزات نیاز دارند.

آقای سلام می گوید "بخاطریکه ما تجارب تلخ داریم. آنانیکه ۱۰۰ نفر محافظ و کمره های محافظتی و کمره های کنترولی هم داشتند، اگر دست های که خواستند کار کنند، کردن" بناً نیاز به تدابیر بیشتر امنیتی برای حفظ جان کاندید ها و معاون های آنان است.

شورای امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه اعلام کره که از تاریخ اول ماه دلو باید امنیت کاندیدان ریاست جمهوری و معاونان شان گرفته شود.

در جلسه شورای امنیت فیصله شد که برای تامین کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری باید به سطح ولایات کیمسیون های امنیتی ایجاد گردد.

نهاد های امنیتی افغانستان در حالی برای تامین امنیت کاندیدان ریاست جمهوری طرح های جدیدی را راه اندازی می کنند که مخالفان مسلح انتخابات را تحریم کرده و هشدار اخلال روند را نیز داده اند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در افغانستان به تاریخ ۱۶ حمل سال آینده برگزار شود.
  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG