لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری بر یک مرکز نظامی در هلمند؛ نه نفر کشته شدند


آرشیف
آرشیف

در نتیجۀ حملۀ انتحاری بر یک مرکز گروپ پارتیزانی مربوط به امنیت ملی افغانستان در شاهراه قندهار – لشکرگاه، نه تن کشته شدند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند امروز پنجشنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) به صدای امریکا گفت که در این رویداد نظامیان و غیرنظامیان کشته شده اند. این رویداد ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته به وقوع پیوست.

آقای زواک افزود: "در ساحه وزیر مانده بر یک مرکز قوای افغان با استفاده از موتر بم‌گذاری شده حمله انتحاری شد که در نتیجه پنج نظامی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند. همچنان چهار غیرنظامی، دو مرد و دو زن که در حال عبور از ساحه بودند، نیز کشته شدند و یک کودک زخمی شد".

گروپ‌های پارتیزانی مربوط به امنیت ملی بوده و همانند نیروهای خیزش مردمی استند که در بخش‌هایی از هلمند فعالیت می‌کنند.

شاهدان رویداد گفته اند که پس از انفجار موتر بم‌گذاری شده، این مرکز امنیت ملی ویران شده است.

هنوز مسوولیت این حمله را کسی به دوش نگرفته است؛ اما در گذشته گروه طالبان حملات مشابه را انجام داده و اخیراً نیز حملات شان را بر پوسته‌های نظامیان افغان افزایش داده اند.

انفجار در قندهار

مقام‌های قندهار تایید کردند که در نتیجه انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی شاه‌ولی کوت این ولایت، فرمانده پولیس این ولسوالی زخمی شد.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار به صدای امریکا گفت که سمونوال پاچاخان فرمانده امنیه ولسولی شاه‌ولی کوت ناوقت روز چهارشنبه در جریان عملیات نظامی در انفجار ماین کنار جاده با سه محافظش زخمی شد.

سخنگوی پولیس قندهار گفت که وضعیت صحی این فرمانده پولیس قناعت بخش است.

XS
SM
MD
LG