لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در پکتیا پنج کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت


مقام‌های افغان تایید کردند که در نتیجۀ حملۀ انتحاری با استفاده از موتر بم‌گذاری‌شده در شهر گردیز مرکز پکتیا، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

ایمل مومند، سخنگوی قول اردوی ۲۰۳ تندر امروز پنجشنبه ۱۴ می (۲۵ ثور) گفت که این حمله در جوار تعمیر حفظ تاسیسات وزارت دفاع به قوع پیوسته است و در نتیجه پنج غیرنظامی جان باختند.

به گفتۀ مومند پنج سرباز اردو و ۱۴ غیرنظامی دیگر در این انفجار زخم برداشتند که برای مداوا به شفاخانه این قول اردو منتقل شده اند.

از سوی دیگر، داکتر ولایت‌خان احمدزی، رییس صحت عامه پکتیا به صدای امریکا گفت که پنج جسد و بیش از ۲۰ زخمی از محل رویداد به شفاخانه ملکی انتقال داده شده اند.

اما یک منبع صحی که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که از محل رویداد چهار کشته و به شمول دونظامی ۲۷ زخمی به این شفاخانه منتقل شده اند.

مقامات گفته اند که ممکن ارقام تلفات تغییر کند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که این حمله حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز زمانی به وقوع پیوست که یک مهاجم انتحاری می‌خواست تعمیر حفظ تاسیسات وزارت دفاع ملی را در شهر گردیز ولایت پکتیا با استفاده از موتر مازدای پر از مواد انفجاری هدف قرار دهد.

بر بنیاد اعلامیه این وزارت، سربازان اردو مهاجم را قبل از رسیدن به هدف شناسایی کرده و هدف قرار دادند که در نتیجه موتر متذکره در نزدیکی این مرکز اردو منفجر شد.

طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفته اند؛ اما وزارت داخلۀ افغانستان لشکر طیبه و شبکۀ حقانی را مسوول خوانده است. طارق آرین، سخنگوی این وزارت گفت که این حمله به سلسلۀ حملات خونین دشت برچی کابل و ننگرهار انجام شده است.

XS
SM
MD
LG