لینک های دسترسی

Breaking News

جبهۀ مقاومت: طالبان سه تن از نیرو‌های ما را پس از 'اسارت' سر بریدند


جبهۀ مقاومت افغانستان از سر بریدن سه تن از نیروهایش توسط افراد طالبان در ولایت پنجشیر خبر داد.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهۀ، روز یکشنبه پنجم جون (۱۵ جوزا) به صدای امریکا گفت که فیض‌آغا، احمد تمیم و جان‌گل در یک کمین طالبان به اسارت این گروه در آمده و یک روز پس از آن، به گونۀ "بی‌رحمانه" سربریده شدند.

آقای احمدی این اقدام طالبان را "جنایت بشری" عنوان کرده و گفت که این کار طالبان در میدان جنگ بی‌پاسخ نخواهد ماند.

فرهاد فرامرز، یکی از باشندگان روستای کرباشی بازارک، مرکز ولایت پنجشیر، گفت که این نیروهای جبهۀ مقاومت ملی روز جمعه توسط طالبان اسیر گرفته شده بودند.

این باشندۀ محل افزود که طالبان پس از سر بریدن این افراد، بر جسد‌های شماری از آنان نیز گلوله‌باری کرده اند. گفته می‌شود که باشندگان محل جسد این سه عضو نیروهای جبهۀ مقاومت را از قسمت‌های بلندی کوه‌ها پیدا کرده و آنان را بدون حضور خانواده‌های شان به خاک سپرده اند.

مقام‌های محلی طالبان در ولایت پنجشیر از ابراز نظر در این مورد خودداری کرده و سخنگوی والی طالبان برای ولایت حاضر نشد با صدای امریکا در این مورد صحبت کند.

بازداشت 'غیرنظامیان' در پنجشیر

مقام‌‌های محلی طالبان در پنجشیر تایید کرده اند که افراد این گروه در روزهای اخیر، ده‌ها از تن از باشندگان محلی را بازداشت کرده و به مرکز این ولایت انتقال داده اند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر با فرستادن یک پیام ویدیویی به صدای امریکا گفت که این افراد به دلایل مختلف و "سوی ظن" بازداشت شده اند.

آقای صدیق تلویحاً گفت که والی طالبان برای ولایت پنجشیر و "شورای علمای این ولایت" از بازداشت این افراد در این ولایت بی‌خبر بوده و آنان بررسی‌های شان را در این مورد آغاز کرده اند.

سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر "عدم هماهنگی" میان نیروهای این گروه را یکی از عوامل عمدۀ بازداشت این افراد در این ولایت عنوان کرد و گفت که این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

هرچند آقای صدیق شمار افراد بازداشت شده توسط افراد این گروه را بین ۳۰ تا ۴۰ نفر اعلام کرد، اما برخی از منابع مردمی می‌گویند که طالبان در روزهای اخیر، حدود ۱۰۰ "غیرنظامی" را از بخش‌های این ولایت بازداشت کرده اند.

آنان گفته اند که بیشتر افراد بازداشت شده، باشندگان روستای "دشت‌ریوت" ولسوالی خنج این ولایت اند که به گفتۀ آنان، در میان این افراد آموزگاران، دهقانان و مامورین برحال نهادهای حکومتی ولایت پنجشیر نیز شامل اند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان و طالبان در پنجشیر، تخار، ولسوالی‌های سه‌گانۀ درۀ اندراب و ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان از چندین هفته به این‌سو، جریان دارد.

جبهۀ مقاومت و طالبان پیش از این از وارد کردن تلفات به یک دیگر در این درگیری‌ها خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG