لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده تجویز دوز تقویتی واکسین فایزر را تصویب کرد


مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده مجوز استفاده دوز تقویتی (سوم ) واکسین فایزر را برای افراد بالاتر از ۶۵ سال و آسیب پذیر تصویب کرد.

روشل والنسکی، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ سپتمبر (اول میزان) پس از آنکه بورد مشورتی این اداره تجویز دوز تقویتی واکسین فایزر را تایید کرد، مجوز آن را امضا کرد.

براساس توصیه بورد مشورتی دوز تقویتی واکسین باید به افراد ۶۵ سال و بالاتر، ساکنان خانه سالمندان و افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله که دارای مشکلات صحی خطرناک استند، توصیه شود.

ادارهُ غذا و دوای ایالات متحده نیز روز چهار شنبه تجویز دوز تقویتی واکسین فایز را منظور کرده بود. براساس اعلام ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده، افراد ۶۵ سال به بالا و همچنین افراد زیر این سن که به خاطر مشکلات سیستم معافیتی بدن شان در خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ قرار دارند،‌ می‌توانند دوز تقویتی واکسین فایزر را دریافت کنند.

دوز تقویتی زمانی تجویز می‌شود که حداقل شش ماه از آخرین دوز واکسین فایزر شخص گذشته باشد.

واکسین فایزر که حدود یک سال پیش مجوز استفادهٔ اضطراری آن صادر شد، دو دوز دارد اما از مدتی پیش این مساله مطرح شد که افراد دارای سیستم معافیتی ضعیف، شاید نیاز به یک دوز تقویتی داشته باشند.

در حال حاضر، نزدیک به ۶۴ درصد جمعیت ایالات متحده حداقل یک دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز جمعه ۲۴سپتمبر شمار مجموعی مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۴۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و مرگ و میر ناشی از این بیماری به بیش از ۶۸۴ هزار مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG