لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش سازمان جهانی صحت به امدادرسانی به میلیون‌ها نیازمند در اوکراین


سازمان جهانی صحت (WHO) گزارش داده است که که ماموریت نجات خود را در سراسر اوکراین گسترش می‎‌دهد تا مراقبت‌های طبی، به شمول روان‌درمانی، را به شمار فزایندۀ قربانیان جنگ فراهم کند که از دسترسی به امکانات درمانی محروم اند.

سازمان جهانی صحت هفت مرکز درمانی در سراسر اوکراین دارد که نیازهای صحی را به افراد آسیب‌دیده از جنگ فراهم می‌کند. این اداره اکنون درحال ایجاد مرکز هشتم در شهر بندری استراتیژیک جنوب غربی اودیسا است.

دوریت نیتزن، مدیر اداره بحران سازمان جهانی صحت در اوکراین می‌گوید که هدف این سازمان کمک به افرادی است که سلامت جسمی و روانی آنان آسیب دیده یا هم بیمارانی که در نتیجه حملۀ روسیه وضعیت صحی شان بدتر شده است.

این مقام ملل متحد همچنان افزود که میلیون‌ها نفرمبتلا به بیماری‌های مزمن که در شرایط تهدیدکنندۀ صحی قرار دارند، دسترسی به تداوی ندارند. او به گونۀ مثال از افرادی یاد کرد که مبتلا به سرطان‌های پیشرفته بوده و تشخیص و درمان به موقع برای سرطان دریافت نکرده اند.

به همین ترتیب، خانم نیتزن می‌گوید که افرادی که قادر به دریافت درمان فشار بلند خون، سکته مغزی، دیابت و دیگر بیماری‌های جسمی و روانی نبوده اند، شاهد بدتر شدن حالت صحی خود می‌باشند.

خانم نیتزن گفت: "مردم به دلیل جنگ از انواع معلولیت رنج می‌برند. سر و صدا و بمباران حس شنوایی شان را صدمه می‌زند. ماین‌های زمینی عامل قطع عضو بدن شان می‌شود و البته ترس، غم و اندوه و عدم اطمینان همچنان سلامت روانی شان را متاثر می‌کند."

نیتزن تاکید دارد که سیستم مراقبت‌های صحی در سراسر اوکراین بیش از حد مزدحم است. او می‌گوید که کمبود شدید کارکنان صحی محسوس است، زیرا به گفتۀ وی شماری از آنان کشته شده و برخی هم کشورشان را ترک کرده اند.

این مقام سازمان جهانی صحت گفت که آوارگان داخلی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، تمام تلاش خود را برای پر کردن این خالیگاه انجام می‌دهند.

به گفتۀ دوریت نیتزن، مشکل دیگر این است که بسیاری از مردم که به مراقبت‌های صحی نیاز شدید دارند به دلیل جنگ برای تداوی رسیده نمی‌توانند.

سازمان جهانی صحت به ساحات درگیر جنگ دسترسی ندارد، هرچند مقام‌های این سازمان دسترسی به این ساحات و رسیدگی به نیازمندی‌های بشری به باشندگان این ساحات را ضروری می‌پندارد. نیتزن گفت: "آنچه ما می‌خواهیم این است که دهلیزهای بشردوستانه ایجاد شود تا به ما اجازه داده شود که وارد عمل شده و از نیازمندان مراقبت کنیم".

این مقام سازمان جهانی صحت می‌گوید که متاسفانه، درخواست‌های بسیاری سازمان‌های کمک کننده مبنی بر ایجاد هلیزهای بشردوستانه به هدف امدادرسانی به مناطق محاصره شده و خارج از آن، با پاسخ منفی از جانب روسیه به همراه بوده است.

XS
SM
MD
LG