لینک های دسترسی

Breaking News

یک مقام چینی به جرم گرفتن رشوه اعدام شد


رییس پیشین یک شرکت مالی که دارای های‌ حکومت چین را مدیریت می‌کند، روز جمعه ۲۹ جنوری (۱۰ دلو) به اتهام گرفتن رشوه اعدام شد.

لای شیومین، رییس شرکت مدیریت دارایی هورنگ، در میان هزاران مقام رسمی بود که در یک کارزار ضد فساد به رهبری شی جینپینگ، رییس جمهور چین دستگیر شد. سایر افراد از جمله رییس تنظیم بیمه به زندان محکوم شده اند.

محکمهٔ در تیانجین، لای ۵۸ ساله را در ماه جنوری سال جاری به جرم اخذ رشوه های" به پیمانهٔ بزرگ" در بدل سرمایه گذاری، اعطای قرارداد های ساختمانی، کمک به ترویج و ارایه سایر متیازات، به اعدام محکوم کرد.

براساس گزارش محکمه، لای طی یک دههٔ گذشته ۱.۸ میلیارد ین چینی معادل ۲۶۰ میلیون دالر رشوه درخواست و یا اخذ کرده است. طبق این گزارش، تنها در یکی از موارد او ۶۰۰ میلیون ین چینی معادل ۹۳ میلیون دالر رشوه اخذ کرده بود.

افزون بر این او به اتهام اختلاس بیش از چهار میلیون دالر و ازدواج دوم نیز محکوم شد.

در وبسایت تلویزیون دولتی چین آمده است: "لای امنیت مالی ملی و ثبات مالی را به خطر انداخته است."

لای در سال ۲۰۱۸ توسط نهاد ناظر ضد فساد حزب کمونیست چین تحت تحقیق قرار گرفت و سپس در همان سال از حزب اخراج شد.

محققان ده‌ها میلیون دالر پول نقد را در سال ۲۰۱۸ از املاک لای کشف و ضبط کردند.

ادارهٔ مبارزه با فساد چین در سال ۲۰۱۸ گفته بود که لای همچنین به اسراف پول عامه، سازماندهی غیر قانونی ضیافت‌ها، داشتن روابط جنسی با چندین زن و گرفتن رشوه متهم است.

لای در حالی اعدام شد که بیشتر احکام اعدام صادر شده توسط محاکم چین به مدت دو سال به حالت تعلیق در می آیند و معمولاً به حبس ابد تبدیل می شوند. مجازات اعدام بدون تاخیر در چین نادر است.

XS
SM
MD
LG