لینک های دسترسی

Breaking News

چین خواهان حل اختلافات تجارتی با امریکا شد


یک دیپلومات ارشد چین روز جمعه خواهان حل اختلافات تجارتی با ایالات متحده شد، کشوریکه اخیراً تعرفه های گمرکی را بر کالا صادراتی آن کشور به امریکا وضع کرد.

وانگ یی، یک دیپلومات ارشد چین، روز جمعه گفت که کشورشخواهان حل اختلافات با ایالات متحده به گونه ای است تا هر دو کشور به طور "مساویانه"از روابط تجارتی نفع ببرند.

این دیپلومات ارشد چین روز جمعه این مطلب را پس از ملاقات با مایک پمپئو، وزیرخارجۀ ایالات متحده بیان کرد؛ اما علاوه کرد که دو جانب در بارۀ جنگ تجارتی میان ایالات متحده و چین، به گونۀ خاص بحث نکردند.

رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه به مقامات تجارتی حکومت خود دستور داد تا ۲۵ تعرفۀ گمرکی را بر ۲۰۰ میلیارد دالر واردات چین به ایالات متحده وضع کنند.

چین تاکنون زیر بار فشار اعمال شده از جانب واشنگتن نرفته است. آقای وانگ روز جمعه گفت که واشنگتن و بیجینگ دو عضو شورای امنیت ملل متحد و دو بزرگترین اقتصاد جهان اند و باید در همه حالات مذاکرات خود را حفظ کنند.

چین روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم بلند بردن تعرفۀ گمرکی، به اقدامات تلافی جویانه هشدار داد.

رئیس جمهور ایالات متحده با تاکید بر اینکه تدابیر اتخاذ شده در حوزه تجارت خارجی، در راستای حراست از منافع امنیت ملی ایالات متحده است، می‌گوید دوران "امتیازگیری از امریکا"به پایان رسیده است.

رئیس جمهور ترمپ حتی در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ تعهد کرده بود که تعرفه های گمرکی را بر کالا های وارداتی امریکا وضع خواهد کرد، زیرا به باور وی، کشور ها در سراسر جهان، ایالات متحده را مورد بهره برداری خود قرار داده اند.

پس از اعلام وضع تعرفه های گمرکی توسط ایالات متحده، کشور های جهان که بیشتر با ایالات متحده معاملات تجارتی دارند، در مورد "جنگ تجارتی" هشدار دادند.

پس از اعلام وضع تعرفه های گمرکی بر فولاد و المونیم توریدی، آقای ترمپ در یک پیام تویتر از اقدام خود دفاع کرد و گفت که در صورت بروز مناقشه تجارتی، امریکا از آن نفع خواهد برد.

آقای ترمپ در پیام تویتر خود در آن زمان نوشت "زمانیکه یک کشور [ایالات متحده] با هر کشوری که ارتباط تجارتی دارد، میلیارد ها دالر را از دست می دهد، جنگ تجارتی خوب است و برنده شدن در [چنین جنگ] آسان است."

XS
SM
MD
LG