لینک های دسترسی

Breaking News

چین در آستانۀ المپیک زمستانی بیجینگ ۱۳ میلیون نفر را قرنطین کرد


چین در آستانهٔ بازی‌های المپیک زمستانی بیجینگ که قرار است به تاریخ چهارم فبروری ۲۰۲۲ آغاز شود، تلاش‌ها را برای کنترول شیوع نوع اومیکرون کروناویروس دوبرابر ساخته است.

مقام‌های چینی به دنبال افزایش واقعات کووید۱۹ در شهر شمالی "شی‌آن"،۱۳ میلیون نفر از ساکنان این شهر را قرنطین کرده اند. تا هنوز مشخص نشده است که آیا افزایش واقعات کووید۱۹ در شی‌آن به دلیل شیوع اومیکرون بوده است یا هنوز هم نوع دلتای کروناویروس در این شهر گردش دارد.

چین همچنین با شیوع گسترده کروناویروس در چندین شهر ولایت شرقی ژیژینگ در نزدیکی شانگهای دست و پنجه نرم می‌کند اما اقدامات پیشگیرانه به مراتب سهل‌تر از شی‌آن می‌باشد.

مقامات چینی تلاش کرده اند که اقدامات سختگیرانه‌ای را برای به صفر رساندن انتقال و گسترش دوبارۀ کروناویروس اتخاذ کنند که در نتیجه منجر به قرنطین‌های مکرر، پوشیدن ماسک در همه حالات و آزمایشات گروهی شده است.

باوجودیکه این سیاست موفق نبوده و منجر به ایجاد اختلال در سفر و تجارت شده است اما بیجینگ آن را تا حد زیادی راهی برای مهار کردن شیوع کروناویروس می‌داند.

اعمال محدودیت شهر شی‌آن سختگیرانه‌ترین محدودیت‌ پس از زمانی است که چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱ میلیون نفر را در شهر مرکزی ووهان و اطراف آن برای نخستین بار قرنطین کرده بود.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ ابتدا در شهر ووهان چین شایع شد و به سرعت به ‌همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

شهر شی‌آن روز پنجشنبه از ۶۳ مورد ابتلا به کووید۱۹ گزارش داد که مجموعه موارد ابتلا در هفتهٔ گذشته را به ۲۱۱ مورد رساند.

لی، مسوول پذیرش یک هوتل در شی‌آن که نخواست نام کاملش در گزارش گرفته شود، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: "ما هیچ مهمان جدیدی نمی‌پذیریم و هیچ مهمان حاضر، اجازۀ خروج از هوتل را ندارد."

او افزود که باید تمام مهمانان را هر دو روز یکبار آزمایش کروناویروس کنند، کاری که به گفتۀ وی تاثیر بر کسب و کار شان خواهد داشت.

طبق دستور دولت، یک نفر از هر خانواده هر دو روز بعد یک بار برای خرید مایحتاج خانه اجازه خروج خواهد داشت. قرنطین نیمه شب چهار شنبه آغاز شد و معلوم نیست که برای چند روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز پنج شنبه ۲۳ دسمبر ۱۱۳۲۹۹واقعۀ کووید۱۹ در چین ثبت شده است که از آن میان ۴۸۴۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. هرچند کارشناسان صحی آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کروناویروس را در چین به مراتب بلندتر از آمار رسمی آن کشور می‌دانند.

XS
SM
MD
LG