لینک های دسترسی

Breaking News

چین میگوید که اقدامات امریکا روابط را متضرر میسازد


مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، و وانگ یی، همتای چینایی اش امروز در جریان یک دیدار در بیجنگ، در مورد اقدامات حکومت های یکدیگر، ابراز نگرانی کردند.

وزیرخارجۀ چین کفت که ایالات متحده تنش تجارتی میان هردو طرف را تشدید بخشیده و با تایوان طوری برخورد میکند که برای بیجنگ مورد ایراد میباشد.

وانگ یی گفت که این اقدامات اعتماد میان هردو کشور را متاثر ساخته و اضافه کرد که ایالات متحده باید "این نوع اقدام اشتباه" را توقف دهد.

در پاسخ به سخنان وزیرخارجۀ چین، مایک پمپیو گفت که ایالات متحده در مورد اقدامات چین نگرانی های خود را دارد.

سفر وزیرخارجۀ ایالات متحده به چین چند روز پس از آن صورت میگیرد که مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، در یک سخنرانی تند علیۀ چین، بیجنگ را به تاخت و تاز نظامی، دزدی تجارتی، نقض حقوق بشر و مداخله در انتخابات میان دوره یی کانگرس امریکا متهم کرد.

پمپیو قبل از دیدارش از چین با کیم جونگ اُن، رهبر کوریای شمالی در پیونگ یانگ نیز ملاقات کرده بود. این چهارمین دیدار پمپیو از کوریای شمالی بود.

سفر وزیرخارجۀ ایالات متحده پس از سفر به پیونگ یانگ گفت که او و کیم جونگ اُن پیشرفت قابل ملاحظه را در توافق برای ترک سلاح هسته یی کوریای شمالی داشتند.

پمپیو گفت در حالی که کار قابل ملاحظه برای خلع سلاح سازی کوریای شمالی هنوز باقی است، اما وی نتایج بیشتر را بعد از دیدار دوم بین کیم و رئیس جمهور ترمپ که هنوز زمان آن تنظیم نشده، توقع دارد.

چین میگوید که اقدامات امریکا روابط را متضرر میسازد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:29 0:00

XS
SM
MD
LG