لینک های دسترسی

Breaking News

چین مذاکرات تجارتی با امریکا را لغو کرد


در سال ۲۰۱۷، صادرات چین به امریکا به بیش از ۵۰۵ میلیارد دالر رسید، در حالیکه صادرات امریکا به چین حدود ۱۳۰ میلیارد دالر بود--یعنی بیش از ۳۷۵ میلیارد دالر کسر تجارتی امریکا با چین
در سال ۲۰۱۷، صادرات چین به امریکا به بیش از ۵۰۵ میلیارد دالر رسید، در حالیکه صادرات امریکا به چین حدود ۱۳۰ میلیارد دالر بود--یعنی بیش از ۳۷۵ میلیارد دالر کسر تجارتی امریکا با چین

چین روز شنبه مذاکرات در مورد ارتباط تجارتی با ایالات متحده را پس از آن لغو کرد که واشنگتن تعرفه های جدید گمرکی را بر اموال صادراتی چین به امریکا وضع کرد.

روزنامۀ وال استریت ژورنال چاپ ایالات متحده گزارش می دهدکهچین پلان داشت تا هفتۀ آینده لیو ایی، معاون صدراعظم آن کشور را برای گفتگو با مقامات امریکایی به واشنگتن اعزام کند، اما پس از وضع تعرفه گمرکی تازۀ ایالات متحده بر کالا های صادراتی چین، بیجینگ مذاکره با مقامات امریکایی را لغو کرد.

اوایل صبح جمعه، یکی از مقامات ارشد قصر سفید گفت که ایالات متحده خوشبین است تا راه حلی تجارتی میان امریکا و چین پیدا شود.

اما این مقام قصر سفید که نخواست نامش فاش شود، تاکید داشته است که چین برای مذاکره در مورد ارتباط تجارتی میان دو کشور با "راه حل پرمعنی" وارد گفتگو شود تا مناقشۀ تجارتی میان واشنگتن و بیجینگ حل شود.
مقامات ایالات متحده گفته اند که وضع تعرفه های جدید امریکا بالای چین، مقامات بیجنیگ را تحت فشار قرار خواهد داد تا تن به شرایط تجارتی بدهد که منافع ایالات متحده نیز تامین شود.

ایالات متحده از چین خواسته است تا از حق مالکیت معنوی امریکایی ها به صورت بهتر حفاظت کند—به شمول خاتمه بخشیدن دزدی های سایبری. ادارۀ دونالد ترمپ از حکومت چین همچنین خواسته است تا به شرکت های امریکایی دسترسی بیشتر در مارکیت های چین بدهد و مازاد تجارتی با ایالات متحده را از بین ببرد.

در اوایل هفتۀ گذشته، ایالات متحده بر ۲۰۰ میلیارد دالر أموال تجارتی چین به داخل امریکا، تعرفه های گمرکی وضع کرد که قرار است به تاریخ ۲۴ سپتمبر، عملی شود. در واکنش، چین نیز در یک اقدام تلافی جویانه، بر ۶۰ میلیارد دالر أموال صادراتی امریکا به داخل چین، تعرفۀ گمرکی وضع کرد.

پیش از این ایالات متحده بر ۵۰ میلیارد دالر أموال تجارتی چین به داخل امریکا وضع کرده بود و چین نیز دست به اقدام تلافی جویانه مشابه و مساوی زد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، همواره میزان تجارت جهان با کشورش را غیرعادلانه خوانده و در کنار وضع مالیات بر اموال چین، بر فولاد و المونیم وارداتی از کانادا، مکسیکو و اتحادیۀ اروپا نیز مالیات وضع کرده است.

این اقدام رئیس جمهور ترمپ، سرمایه گذاران امریکایی را نیز نگران ساخته، زیرا در کنار چین که به وضع مالیات تلافی جویانه تهدید کرده است؛ کانادا و کشورهای اروپایی نیز گفته اند که بر اموال تجارتی امریکا مالیات وضع خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG