لینک های دسترسی

Breaking News

چین اتهام بدرفتاری با مسلمانان را رد کرد


مسلمانان چینایی هنگام ادای نماز عید فطر در یکی از مساجد این کشور
مسلمانان چینایی هنگام ادای نماز عید فطر در یکی از مساجد این کشور

چین می گوید که با مسلمانان اویغور در ولایت سینکیانگ این کشور که با افغانستان هم مرز است، بدرفتاری نمی کند.

لی شیا جون، یک مقام ارشد دفتر اطلاعات شورای دولتی چین روز پنجشنبه گفت که این کشور به منظور جلوگیری از گسترش افراط گرایی، برخی مسلمانان چینایی را در برنامه های آموزشی معرفی می کند.

این مقام چینایی افزود که چین برای مبارزه با افراط گرایی دینی، در حال ایجاد مراکز مسلکی آموزشی است.

او گفت که این کار "بد رفتاری" با مسلمانان چین نمی باشد.

این در حالیست که گزارش های نشر شده از حبس دسته جمعی مسلمانان ایغور و سایر اقلیت های قومی مسلمان در ولایت غربی چین، خشم روز افزون جامعه جهانی را بر انگیخته است.

اما لی شیا جون در حاشیه یک جلسه شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنیو، پایتخت سویس با اشاره به معرفی مسلمانان چینایی به "مراکز آموزشی" گفت که ممکن این کار "بهترین روش" نباشد اما به گفته وی این اقدام شاید "روش ضروری" برای "مبارزه با افراط گرایی اسلامی و یا دینی" باشد.

این مقام چینایی با اشاره به حملات دهشت افگنی در بلجیم و پاریس گفت که کشور های غربی در مبارزه با افراط گرایی اسلامی ناکام مانده اند.

در همین حال، ایالات متحده گفته که این کشور سرکوب اقلیت مسلمانان در ولایت سین کیانگ چین را توسط حکومت این کشور از نزدیک زیر نظر دارد.

گزارش های وجود دارد که واشنگتن در حال بررسی وضع تحریم بر آنعده مقام های ارشد حکومت چین می باشد که علیه آنان اتهامات نقض حقوق بشر مطرح شده است.

XS
SM
MD
LG