لینک های دسترسی

Breaking News

ادعاهای تلفات به غیرنظامیان در حمله هوایی لوگر‎


شورای ولایتی لوگر ادعا دارند که در نتیجه یک حمله هوایی در مربوطات ولسوالی بره‌کی برک این ولایت، دست‌کم نه غیرنظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

محمد ناصر غیرت، عضو شورای ولایتی لوگر روز دوشنبه ۲۲ جولای (۳۱ سرطان) به صدای امریکا گفت که این حمله شب گذشته در ساحه دشت خاک ولسوالی بره‌کی برک، توسط نظامیان خارجی صورت گرفته است.

محمد سلیم نعیم‌زوی، رییس شورای کوچی‌های لوگر نیز ادعا کرد که این حمله هوایی بر خیمه یک خانوده کوچی صورت گرفته است که در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل اند.

دیدار لونگ، سخنگوی والی لوگر تایید کرد که این حمله هوایی سبب تلفات غیرنظامیان شده است، اما او آمار دقیقی از تلفات ارایه نکرد.

آقای لونگ افزود که بررسی‌ها در این مورد آغاز شده است و هیاتی برای معلومات دقیق در مورد تلفات غیرنظامیان به ساحه دشت خاک ولسوالی بره کی برک فرستاده شده است.

در همین حال شاهپور احمدزی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت لوگر به صدای امریکا گفت که یک عملیات مشترک توسط نظامیان افغان و به کمک نیروهای خارجی از چند روز به اینسو در ولسوالی بره‌کی برک این ولایت آغاز شده که در این عملیات زمینی و هوایی شمار زیادی از دهشت‌افگنان کشته شده اند.

به گفته آقای احمدزی، گزارش‌های منبی بر وارد شدن تلفات در جریان این عملیات برای آنان رسیده که پس از بررسی‌ها نتیجه آن همگانی خواهد شد.

نیروهای خارجی درباره این ادعاها تا اکنون چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG