لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ و خشکسالی 'پنج میلیون افغان' را در دو سال بیجا کرده است


وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ درگیری‌ها و حوادث طبیعی به ویژه خشکسالی در بخش اعظم این کشور طی دو سال گذشته حدود پنج میلیون شهروند افغان از مناطق اصلی شان آواره شده اند.

غلام بهاالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، روز پنجشنبه هشتم جولای (۱۷ سرطان) به خبرنگاران گفت که به تمامی این بیجاشدگان دو سال گذشته، کمک‌های بشری خوراکی و غیرخوراکی توزیع شده است.

به گفتۀ آقای جیلانی، تنها در شش ماه گذشته بیش از ۶۲هزار خانواده دار و ندارشان را در نتیجه جنگ و حوادث طبیعی از دست داده اند.

او افزود: "از مجموع ۶۲هزار و ۴۸۰ خانواده که در شش ماه گذشته (از ماه جدی تاکنون) بیجا شده اند، برای ۵۲هزار و ۹۶ خانواده رسیدگی شده و روند سروی هم‌زمان با پاسخ‌دهی در تمام ولایات جریان دارد."

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، بیش از ۳۲هزار خانواده نیز در نتیجۀ جنگ‌های اخیر در ۲۶ ولایت آواره شده که نزدیک به ۲۰هزار خانواده تحت پوشش روند امدادرسانی قرار گرفته اند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که هم اکنون برای ۹۶هزار خانواده گندم، به ۴۲هزار خانواده برنج، صدهزار خانواده مواد غذایی اولیه و برای صدهزار خانواده بسته‌های صحی و لوازم آشپزخانه به کمک چین و قزاقستان فراهم و به ولایات فرستاده شده است.

به گفتۀ آقای جیلانی، جهت رسیدگی به آوارگان جنگ و نیازمندان خشکسالی، ۱۹۱ میلیون افغانی پول نقد نیز به ولایات ارسال شده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت که در حال حاضر برای رسیدگی به آوارگان جنگ‌های اخیر به ۵۰۰ میلیون افغانی دیگر نیاز است.

XS
SM
MD
LG