لینک های دسترسی

Breaking News

چه مقدار قهوه باید نوشید؟


پژوهشگران گفته اند که نوشیدن شش پیاله قهوه در روز یا بیشتر از آن، خطر ابتلا به بیماری قلب و رگ‌ها را ۲۲ درصد افزایش می‌دهد.

تحقیق تازه در مورد ارتباط بین نوشیدن قهوه و آفت قلب که در ژورنال "تغذیۀ کلینیکی امریکا" نشر شده است، سوابق صحی بیش از ۳۴۷ هزار فرد بین ۳۷ تا ۷۳ سال را بررسی کرده است.

در این تحقیق که در پوهنتون جنوب آسترالیا انجام شده است، دانشمندان پی بردند که کسانیکه شش پیاله یا بیشتر قهوه در روز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که روزانه یک یا دو پیاله قهوه مصرف می‌کردند بیشتر معروض به ابتلا به بیماری قلب و رگ‌ها بودند.

این بدان معنا نیست که قهوه مضر است. دانشمندان در همین تحقیق پی بردند که کسانیکه هیچ قهوه نمی‌نوشیدند یا هم قهوۀ بدون کافیین صرف می‌کردند، در مقایسه با گروهی از شرکت کنندگان که روز یک یا دو پیاله قهوه مصرف می‌کردند، تا ۱۱ درصد بیشتر معروض به ابتلا به بیماری قلب بودند.

پیش از این تحقیقات دیگر حکایت از آن داشت که قهوه به دلیل داشتن مقدار زیاد انتی اوکسیدانت‌ها ممکن سبب کاهش خطر بیماری قلب، سکتۀ قلب و بیماری شکر شود. دانشمندان در تحقیق تازه بر این نکته مهر تایید گذاشته، اما گفته اند که در مصرف قهوه باید اعتدال حفظ شود.

XS
SM
MD
LG