لینک های دسترسی

Breaking News

سه پیاله قهوه در روز، سود بیشتر و زیان کمتر


قهوه یکی از مروج‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است
قهوه یکی از مروج‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است

کسانیکه سه یا چهار پیاله قهوه در یک روز می‌نوشند، بر اساس یافته های یک پژوهش جدید، از مزایای آن چون کاهش خطر مرگ آنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، سود می‌برند.

دانشمندان بر اساس اطلاعات گرد آوری شده از پژوهش‌های قبلی در مورد قهوه، همچنان خاطر نشان کرده اند که مصرف قهوه با کاهش خطر بیماری شکر، زوال عقلی و برخی انواع سرطان‌ها نیز ربط دارد.

اما دانشمندان زنان باردار را از نوشیدن این مقدار قهوه استثنا قرار داده اند.

قهوه یکی از مروج‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و برای درک تاثیرات آن بر صحت انسان، رابین پول متخصص صحت عامه در بریتانیا، در راس گروهی از دانشمندان نتایج ۲۰۱ تحقیق را از سرتاسر جهان ارزیابی کردند تا خلاصۀ آن را در یک متن مشخص ارایه کنند.

این ارزیابی به تازگی زیر نام "نوشیدن به اندازه و منظم قهوه مصوون است" در ژورنال طبی بریتانیا نشر شده است.

دانشمندان پس از بررسی تحقیقات قبلی دریافتند که نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ آنی و همه اشکال بیماری‌های قلب ربط داشت. کسانیکه سه پیاله قهوه در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با کسانی که هیچ عادت به نوشیدن قهوه نداشتند، کمتر در معرض خطر مرگ آنی قرار داشتند.

نکتۀ جالب در این ارزیابی این است که، هیچ خطر احتمالی ناشی از نوشیدن این مقدار قهوه در روز برجسته نشده است.

کاهش خطر چندین نوع سرطان به شمول سرطان پروستات، رحم، جلد و جگر و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماری شکر نوع دوم، سنگ کیسه صفرا و نقرس نیز به عنوان تاثیرات مفید نوشیدن منظم قهوه برجسته شده است.

تیم تحقیقاتی آقای پول گفته است که به دلیل اینکه ارزیابی آنان متکی به اطلاعات نظارتی بوده است، نمی‌توانند در مورد اسباب و تاثیرات تحقیق نتیجه گیری قطعی کنند، اما این تیم استدلال می‌کندکه یافته‌های آنان نتایج تحقیقات اخیر را در مورد مصرف قهوه و تاثیرات آن بر بدن تایید می‌کند.

XS
SM
MD
LG