لینک های دسترسی

Breaking News

جمع‌آوری کمک به آسیب دیدگان زلزله


جمع‌آوری لباس و لوزام اساسی برای آسیب دیدگان زلزله
جمع‌آوری لباس و لوزام اساسی برای آسیب دیدگان زلزله

به دنبال افزایش تلفات زلزلهٔ اخیر در ولایت‌های پکتیا، خوست و پکتیکا و بی‌خانمان شدن شمار زیادی از باشندگان این ولایات، گروهی از جوانان ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی کشور در حرکتی برای آسیب دیدگان این زمین‌لرزه لباس گردآوری کرده‌اند.

نجیب عمر، باشندهٔ‌ ولایت کاپیسا و از گردانندگان این برنامه به صدای امریکا گفت که دیدن خانواده‌های آسیب دیده برای آنان دردآور بود و آنان تصمیم گرفتند تا برای کمک به آسیب‌دیدگان این حرکت را راه‌اندازی کنند.

آقای عمر گفت:‌ "این حرکت برای نشان دادن حس انسان دوستی به راه افتاده است، در حالی‌که خودما با مشکلات زیادی رو به رو استیم، اما هنگامی که هم‌وطنان ما را در خوست و پکتیکا دیدیم که آسیب دیده‌اند و به کمک نیاز دارند، ما مشکلات مان را فراموش کردیم و برای کمک رسانی به برادران و خواهران مان شتافتیم."

علی عمر ،باشنده ولایت پروان و یکی دیگر از گردانندگان این حرکت به صدای امریکا گفت که در کم‌تر از۲۰ ساعت بیش‌تر از هزار جوره لباس، کمپل و پتو برای آسیب دیده‌گان ولایت‌های شرقی گردآوری شده‌ اند.

علی عمر افزود: "ما اکنون لباس‌ها را بسته‌بندی می‌کنیم و پس از بسته بندی[این‌لباس‌ها] فردا به ولایت پکتیکا انتقال می‌دهیم و به خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنیم."

حشمت قادری، یکی از باشنده‌گان شهر کابل که به آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه روز چارشنبه لباس تهیه‌کرده است، در هنگام اهدای این لباس‌ها به صدای امریکا گفت: "ما عکس‌های هم‌وطنان دردمند و خساره دیدهٔ مان را در صفحه‌های مجازی دیدیم و وضعیت بد آنان ما را واداشت تا وظیفه انسانی و هم‌وطن دوستی مان را ادا بکنیم و برای شان لباس تهیه کنیم."

تمامی این لباس‌ها را مردم از خانه‌های شان تهیه کرده اند و یا از بازار خریده‌اند تا به آسیب دیده‌گان ولایت‌های شرقی کشور فرستاده شوند.

قرار است این لباس‌ها روز جمعه به آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه اخیر فرستاده شود.

این زمین‌لرزه شمار زیادی از خانه‌های گلی را در ولایت‌های پکتیکا، پکتیا و خوست ویران کرده است.

خبرنگاران محلی گزارش‌ داده‌اند که منازل شمار زیادی از باشنده‌گان این ولایات تخریب شده و آنان شب را در فضای باز و زیر باران سپری کردند.

بر اساس معلومات مقامات حكومت طالبان در زلزلهٔ چهارشنبه بیش از ۶۵۰ نفر در ولایت‌های پکتیکا و خوست جان باختند و حدود ۵۰۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

XS
SM
MD
LG