لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ مظاهرات فلسطنیان در سرحد غزه


وزارت صحت فلسطین می گوید که در درگیری روز جمعۀ فلسطینیان با اردوی اسرائیل در امتداد سرحد غزه با اسرائیل، یک فلسطینی کشته و بیش از ۹۰۰ تن دیگر مجروح شده است.

این سومین هفته است که فلسطینی ها در نزدیکی پنجره های سرحدی غزه با اسرائیل دست به مظاهره می زنند.

اردوی اسرائیل گفته است برخی از مظاهره کنندگان به سوی سربازان بم های آتش زا و مواد انفجاری را برتاپ کرده و سایرین تلاش ورزیدند از پنجره ها عبور کنند.

اعتراض کنندگان که به فراخوان گروه حماس دست به مظاهره شش هفته یی زده اند، خواهان برگشت مهاجران فلسطینی ساکن در اسرائیل به فلسطین می باشند.

در جریان مظاهرات فلسطینی ها در سه هفتۀ گذشته، حد اقل ۱۷ فلسطینی کشته بر اساس گزارش ها، صد ها فلسطینی دیگر زخمی شده اند. در این مظاهرات ده ها هزار فلسطینی اشتراک کرده اند که شامل زنان و کودکان نیز می شود.

اردوی اسرائیل هفتۀ گذشته با نشر اعلامیه ای گفت که از جمله فلسطینی های که کشته شده اند، اسنادی وجود دارد که ۱۰ تن آنان "سابقۀ دهشت افگنی" در گروه حماس و سایر گروه ها داشته اند که دست به اعمال دهشت افگنی زده بودند.

فلسطینی های معترض در پنج محل در امتداد نوار غزه کمپ های تحصن را برپا کرده اند و انتظار می رود که آنان برای شش هفته در آنجا تحصن کنند.

محمود عباس، رئیس اداره خود مختار فلسطین، اسرائیل را مسوول بروز خشونت ها خوانده است.

کویت در واکنش به خشونت های اخیر میان فلسطینیان و نیرو های امنیتی اسرائیل، خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت ملل متحد شده است.

حماس که اداره غزه را در دست دارد می‌گوید تظاهرات به دلیل بستن راه‌های دریایی غزه بر روی مردم منطقه و جلوگیری از حق بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان است. اما، اسرائیل می‌گوید که حماس زیر پوشش اعتراض‌های فلسطینی‌ها، قصد حمله به اسرائیل را دارد.

XS
SM
MD
LG