لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: برای ۴.۶ میلیون نفر در افغانستان پول نقد کمک شده است


کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) از ادامۀ کمک‌های بشری برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان خبر داده و گفته است که از آغاز امسال به اینسو، برای بیش از ۴.۶ میلیون نفر پول نقد توزیع کرده است.

این ادارۀ ملل متحد روز یکشنبه ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) گفت که افزون بر پول نقد، این خانواده‌های آسیب‌پذیر در سراسر افغانستان لوازم خانه نیز دریافت کرده اند.

به گفتۀ این ادارۀ ملل متحد، روند بررسی برای کمک به خانواده‌های نیازمند در سراسر این کشور جریان دارد و تاکنون، ۱.۱ میلیون نفر مستحق کمک‌های بشردوستانه شناسایی شده اند.

در تازه‌ترین مورد، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته است که سطح نیازمندی‌های بشری با گذشت هر روز در افغانستان افزایش میابد و هم اکنون، ۹۰ درصد جمعیت این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن به کمک‌های بشری نیاز دارند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنان اضافه کرده است که این اداره به گونۀ مشترک با برنامه جهانی غذا و صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونسیف) برای کمک به نیازمندان تلاش خواهند کرد.

این ادارۀ ملل متحد همچنان تاکید کرده که در جریان هفته گذشته، حدود ۱۳۰۰ خانواده در ولایت پنجشیر را که به دلیل درگیری‌ها بیجا شده بودند، کمک کرده است.

ملل متحد اضافه کرده که با آنکه در جریان امسال، ۱۷۵هزار آوارۀ داخلی دوباره به مناطق شان برگشته اند، تشدید درگیری میان طالبان و گروه‌‎های مخالف آنان در برخی ولایات، سبب افزایش دوبارۀ بیجاشدگان داخلی شده است.

این در حالی است که دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا)‌ به تازگی با نشر گزارشی از کسر بودجه برای کمک‌های بشری در افغانستان اظهار نگرانی کرده است.

ملل متحد در آغاز سال روان میلادی برآورد کرده بود که ۲۴.۴ میلیون نیازمند در افغانستان وجود دارد که برای کمک‌رسانی به ۲۲.۱ میلیون نفر آن، به ۴.۱ میلیارد دالر بودجه نیاز است.

اما در گزارش اوچا که به تاریخ ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) نشر شد، گفته شده است که تا اکنون تنها در حدود ۳۳ درصد این بودجه تامین شده است.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده و در بیشتر از یک سال‌ گذشته بسیاری از شهروندان آن در قحطی و گرسنگی به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG