لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان


با ثبت پنج واقعه فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۳۷۵ مورد رسیده است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامۀ این کشور روز یکشنبه ۱۶ اگست (۲۶ اسد) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه روز گذشته، دو نفر در ولایت هرات، دو نفر در لوگر و یک تن دیگر در ولایت بلخ در اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته اند.

همچنان از میان ۴۶۸ نمونۀ مشکوک، ۴۸ مورد آن مثبت شناسایی شده که با این رقم، شمار مبتلایان کروناویروس به ۳۷هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.

به گفتۀ آقای سمسور در حال حاضر شمار مجموعی بهبود یافتگان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۲۷هزار ۲۲۳ نفر رسیده که تنها ۷۵ نفر آن در یک روز اخیر سلامتی شان را باز یافته اند.

سخنگوی وزارت صحت همچنان افزود که افغانستان از لحاظ شیوع کروناویروس در وضعیت بهتر قرار دارد و این ویروس در حال حاضر سیر نزولی دارد.

اما آقای سمسور افزود که با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و روز استقلال افغانستان، احتمال افزایش واقعات مثبت بیماری کووید۱۹ وجود دارد.

او از شهروندان این کشور خواست که توصیه‌های صحی وزارت صحت را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس رعایت کرده و آن را جدی بگیرند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا روز یکشنبه ۱۶ اگست (۲۶ اسد) کووید۱۹ جان بیش از ۷۷۱ هزار نفر را در سرتاسر جهان گرفته و نزدیک به ۲۱.۵ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG