لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در افغانستان به ۱۳۵۴ رسید


وزارت صحت عامۀ افغانستان از مرگ ده بیمار مبتلا به کووید۱۹ در پنج ولایت این کشور طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

با ارقام جدید جان‌باختگان، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۳۵۴ مورد رسید که از این میان نزدیک به ۳۸ درصد (۵۱۲ مورد) در کابل ثبت شده است.

هرات و بلخ از رهگذر جان‌باختگان کروناویروس، پس از کابل، به ترتیب در ردۀ دوم و سوم قرار گرفته است. در هرات ۲۰۲ واقعه فوتی و در بلخ ۸۰ مورد ثبت شده است.

همچنان وزارت صحت عامه افغانستان امروز چهارشنبه ۱۲ اگست (۲۲ اسد) اعلام کرد که از مجموع ۴۱۸ واقعه مشکوک کووید۱۹، طی ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش ۷۶ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

بر بنیاد آمار وزارت صحت افغانستان، رقم مجموع مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۳۷هزار و ۳۴۵ نفر افزایش یافت.

معلومات این وزارت نشان می‌دهد که طی همین مدت ۲۷۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ولایت‌های قندهار، کندز و تخار دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند. رقم مجموع بهبودیافتگان کروناویروس در افغانستان نزدیک به ۲۷هزار نفر ثبت شده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا روز چهارشنبه ۱۲ اگست (۲۲ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۴۳ هزار نفر را گرفته و بیش از ۲۰.۳ میلیون نفر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG