لینک های دسترسی

Breaking News

رقم واقعات کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۳۷۵۰۰ گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ۷۵ واقعۀ جدید کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این وزارت روز جمعه ۱۴ اگست (۲۴ اسد) به خبرنگاران گفت که با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در افغانستان به ۳۷هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.

همچنان در یک شبانه‌روز اخیر، پنج فرد مصاب به بیماری کووید۱۹ در ولایت هرات و یک تن دیگر در لوگر جان باخته اند که با این حساب، شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۱۳۶۹ مورد رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۲۷هزار و ۱۶۶ نفر دوباره صحت‌یاب شده اند که تنها در روز گذشته ۴۵۲ بیمار، سلامتی شان را بدست آورده اند.

این در حالی است که سرپرست این وزارت دیروز اعلام کرد که نظر به ثبت آمار واقعات مثبت کروناویروس، اکنون افغانستان در وضعیت بهتری قرار دارد؛ اما تاکید کرد که هنوز گردش این ویروس کنترول نشده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا روز جمعه ۱۴ اگست (۲۴ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۵۹ هزار نفر را گرفته و بیش از ۲۰ میلیون و ۹۳۶ هزار تن دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG