لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ وزارت صحت از موقف طالبان استقبال کرد


وزارت صحت عامه افغانستان از موقف طالبان مبنی بر توقف جنگ در صورت شیوع کروناویروس در مناطق تحت تسلط شان، استقبال کرد.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که اگر کروناویروس در مناطق تحت کنترول شان انتشار یابد، به توقف جنگ آماده اند.

همچنان طالبان گفته اند که در مناطق تحت کنترول شان امنیت کارمندان صحی و امدادرسانان را تامین خواهند کرد.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان در واکنش به این موقف گفت: "من منحیث یک افغان از این بسیار زیاد استقبال می‌کنم؛ اما خوب خواهد بود که در تمام افغانستان جنگ را متوقف کنند، جنگ به ما چه داده است که از این پس بدهد".

آقای مایار از جوانب درگیر خواست که کروناویروس را جدی بگیرند و در مبارزه با این بیماری هم‌دست شوند.

او افزود: "حالا وقت اتحاد و اتفاق است که به تمام جهان نشان بدهیم که افغان‌ها در روز بد شانه به شانه همانند برادر می‌ایستند، تا در برابر آنجه آفت طبیعی و آنچه آفت انسانی است، باید مجادله کنیم".

طالبان پس از آن به توقف جنگ در مناطق تحت کنترول شان در صورت انتشار کروناویروس آمادگی نشان داده اند که سازمان ملل متحد در سطح جهان از جوانب درگیر خواهان آتش‌بس فوری شده است.

از پنجم حوت سال گذشته تا اکنون وزارت صحت عامه افغانستان ۲۳۹ واقعه مثبت کروناویروس را ثبت کرده و از انتشار آن در جامعه هشدار داده است.

یافته‌های تازۀ این وزارت نشان می‌دهد که روز گذشته ۴۱ تن به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده اند که هیچ یک متبلایان به ایران سفر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG