لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت تنها یک واقعه جدید


وزارت صحت عامه افغانستان از کاهش بی‌سابقه واقعات مثبت کروناویروس در این کشور خبر داد و اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، از جمله ۱۹ واقعه مشکوک در این کشور، فقط یک مورد مثبت در بدخشان ثبت شده است.

نورالله تره‌کی، معاون سخنگوی این وزارت امروز یکشنبه دوم اگست (۱۲ اسد) به صدای امریکا گفت که دلیل این کاهش مراجعه‌نکردن بیماران‌ کووید۱۹ به شفاخانه‌ها و مراکز صحی در روزهای عید است.

همچنان او افزود که شهروندان نکات صحی را در روزهای عید رعایت کرده اند و به همین دلیل، جلو گردش سریع و گسترش ویروس کرونا در جامعه گرفته شده است.

آمار تازه نشان می‌دهد که رقم مجموعی مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۶هزار و ۷۱۰ نفر و در مقابل بهبودیافتگان به ۲۵هزار و ۵۰۹ تن رسیده است.

همچنان طی شبانه‌روز گذشته یک بیمار کووید۱۹ در افغانستان جان باخته که به گفتۀ وزارت صحت این کشور، مجموع موارد مرگ و میر ناشی از کروناویروس به ۱۲۸۴ مورد رسید.

کابل از رهگذر مبتلایان (۱۴۶۸۱ واقعه) و مرگ ناشی از کروناویروس (۵۱۱ مورد) در صدر ولایت‌های افغانستان قرار دارد و پس از آن هرات با ۵۶۱۶ واقعه مثبت و ۱۷۲ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ در جایگاه دوم قرار دارد.

نخستین‌بار کروناویروس در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا یکشنبه دوم اگست (۱۲ اسد) در سراسر جهان، این ویروس جان بیش از ۶۸۵ هزار نفر را گرفته و نزدیک به ۱۷ میلیون ۸۶۰ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG