لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش واقعات کووید۱۹ و احتمال وضع قرنطین در کابل


وزارت صحت عامه افغانستان از ثبت ۷۶۴ واقعۀ جدید و مرگ ۱۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس معلومات این وزارت واقعات جدید در ۲۱ ولایت ثبت شده است که از این میان تنها کابل ۱۵۴ و قندهار ۱۴۸ مورد را گزارش داده است. با واقعات جدید شمار مبتلایان کووید۱۹ در افغانستان به ۶۹هزار و ۱۳۰ نفر افزایش یافت.

همچنان این وزارت مرگ سه بیمار را در کابل و نه مورد مرگ و میر را در ولایت‌های قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، قندز، پکتیا، لوگر، لغمان و ارزگان ثبت کرده است. آمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان از آغاز شیوع آن تا اکنون به دوهزار و ۸۸۱ مورد رسید.

بر اساس آمار وزارت صحت تنها در سه روز گذشته دوهزار و ۲۲۷ واقعۀ جدید کروناویروس در سراسر این کشور، به ویژه کابل و قندهار ثبت شده است که یک رقم نگران‌کننده خوانده می‌شود.

با افزایش آمار، شاروالی کابل به سالون‌های عروسی مهلت داده است که بیش از یک هفته حق ندارند هوتل‌های شان را برای برگزاری مراسم ریزرف کنند.

سمیرا رسا، سخنگوی این اداره امروز پنجشنبه ۲۷ می (ششم جوزا) به صدای امریکا گفت که این تصمیم برای جلوگیری از گسترش بیش از حد کروناویروس گرفته شده است.

او افزود: "اگر شیوع کروناویروس در کابل تشدید یابد...در آن صورت تصمیم کابینه، رییس جمهور و رهبری شاروالی کابل تغییر خواهد کرد و ما مکلف به این خواهیم شد که سالون‌های عروسی را مسدود بکنیم تا اینکه از تجمع جلوگیری شود."

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز پنجشنبه ۲۷ می (ششم جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۸ میلیون و ۴۵۰هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۹۹هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG