لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت افغانستان از ثبت ۸۴۰ واقعۀ جدید کووید۱۹ خبر داد


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، ۸۴۰ واقعۀ جدید کووید۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است که تنها ۲۶۷ مورد آن در کابل بوده است.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز سه شنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) به خبرنگاران گفت که دیروز حدود سه‌هزار و ۵۰۰ نمونۀ مشکوک در لابراتورهای این وزارت آزمایش شد.

آقای علی‌زی افزود که در این مدت، ۱۹ بیمار کووید۱۹ در نه ولایت جان باخته اند که بیشتر آن در ولایت‌های بلخ و قندهار بوده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان، با این موارد جدید شمار مبتلایان بیماری کووید۱۹ در این کشور، به ۶۷هزار و ۷۴۳ نفر و رقم مرگ و میر ناشی از آن به دوهزار و ۸۵۵ مورد رسیده است.

پیش از این، وزارت صحت این کشور، بی‌توجهی مردم و نادیده گرفتن به توصیه‌های بهداشتی را در روزهای عید فطر، از عوامل عمدۀ افزایش واقعات مثبت کووید۱۹ در این کشور عنوان کرده بود.

این در حالی است که وزارت‌های صحت و ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با فرا رسیدن عید فطر از شهروندان این کشور خواسته بودند که از دید و بازدیدهای عیدی جلوگیری کرده و باید نماز عید فطر را در فضای باز ادا کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز سه شنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۷ میلیون و ۳۳۸هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۷۴هزار نفر جان باخته ا

XS
SM
MD
LG