لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹: وزارت صحت افغانستان از مرگ ۸۵ بیمار دیگر خبر داد


وزارت صحت عامۀ افغانستان از افزایش مرگ و میر مبتلایان کووید۱۹ و واقعات مثبت این بیماری خبر داد.

این وزارت امروز ۱۳ جون (۲۳ جوزا) گفت که در یک شبانه‌‎روز گذشته، ۸۵ بیمار کووید۱۹ در این کشور جان باخته اند که تا اکنون بیشترین آمار مرگ در یک شبانه روز را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، ۱۵۹۷ واقعۀ جدید کووید۱۹ در سراسر افغانستان ثبت شده است.

با این موارد جدید، رقم مبتلایان این بیماری در افغانستان به ۹۱هزار و ۴۵۸ نفر و آمار مجموعی مرگ و میر ناشی از آن، به سه‌هزار و ۶۱۲ مورد افزایش یافت.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان، بیشترین رقم واقعات جدید کووید۱۹ و مرگ ناشی از این بیماری در ولایت کابل بوده است.

وحید مجروح، سرپرست این وزارت به خبرنگاران گفت که با توجه به ارزیابی‌های وزارت صحت عامه، کروناویروس در این کشور هنوز سیر صعودی دارد.

او گفت: "در هفتۀ گذشته هشت‌هزار و ۴۷۴ واقعه داشتیم، ما در هفته جاری تا اکنون ده‌هزار و ۶۲۵ واقعه داریم."

آقای مجروح افزود که تمامی آمادگی‌ها برای مبارزه با این بیماری روی دست گرفته است. او همچنین از افزایش تعداد بستر، نصب دستگاه‌های تولید اکسیجن در شفاخانه‌های ویژه کروناویروس در کابل، آموزش کارمندان صحی و فراهم سازی تجهیزات مورد نیاز در مراکز صحی این کشور خبر داد.

اما سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان هشدار داد که اگر با بی‌پروایی شهروندان وضعیت بدتر از ظرفیت سکتور صحی این کشور شود، این وزارت قادر به ارایه خدمات صحی نخواهد بود.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز یکشنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) بیش از ۱۷۵ میلیون و ۶۹۳هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۷۹۶هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG