لینک های دسترسی

Breaking News

رقم مرگ ناشی از کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۲۸۰۰ گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که با ثبت ۱۰ مورد جدید فوتی، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور، به دوهزار و ۸۰۲ مورد رسید.

میروس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۲ می (اول جوزا) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه‌روز گذشته، سه بیمار کووید۱۹ در کابل، دو تن در ننگرهار و پنج نفر دیگر در ولایات بلخ، هلمند، لوگر، غزنی و کنر جان باخته اند.

همچنین در این مدت، ۲۴۲ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در ۱۴ ولایت ثبت شده که تنها ۱۲۲ مورد آن در کابل بوده است.

بر بنیاد معلومات وزارت صحت، از آغاز شیوع کرناویروس در این کشور، تا اکنون ۶۵هزار و ۷۲۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و از این میان، حدود ۵۶هزار تن آن دوباره صحت‌یاب شده اند.

این در حالی است که وزارت صحت افغانستان دیروز گفت که واقعات مثبت کووید۱۹ در این کشور، پس از روزهای عید فطر سیر صعودی داشته است.

معاون سخنگوی این وزارت افزود که میزان مبتلایان "قبل از روزهای عید در حدود ۱۴ تا ۱۶ درصد بود، ولی متاسفانه حالا می‌بینیم که این آمار در بین ۱۷ و ۱۸ درصد می‌باشد".

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز شنبه ۲۲ می (اول جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۶ میلیون و ۱۹۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۴۴هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG