لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ ثبت ۵۰۵ واقعۀ جدید و مرگ ۱۰ بیمار


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت ۵۰۵ واقعۀ جدید کووید۱۹ در ۲۵ ولایت و مرگ ده بیمار مبتلا به این بیماری در پنج ولایت این کشور خبر داد.

این وزارت روز پنجشنبه ۲۰ می (۳۰ ثور) با نشر ارقام روزانۀ کروناویروس گفت که از جملۀ واقعات جدید، ۱۲۲ مورد آن در کابل، ۸۷ واقعه در قندهار و ۴۹ مورد هم در تخار ثبت شده است.

با واقعات جدید، آمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در افغانستان از مرز ۶۵هزار نفر گذشت.

آمار وزارت صحت نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، شش بیمار کووید۱۹ در کابل و چهار بیمار نیز در ولایت‌های هرات، بلخ، لوگر و سمنگان جان باخته اند.

بر اساس معلومات این وزارت از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، دوهزار و ۷۸۲ فرد مبتلا به کووید۱۹ در افغانستان فوت کرده اند.

کابل با ۹۲۵ واقعه، هرات با ۴۴۶ مورد و ننگرهار با ۲۰۶ واقعه فوتی به ترتیب بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در این کشور دارند.

این وزارت همچنان گفته است که اگر مردم به ویژه خانواده‌ها توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، افراد بیشتر به کووید۱۹ مبتلا خواهند شد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه ۲۰ می (۳۰ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۶۴ میلیون و ۹۳۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۱۸هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG