لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در یک هفته جان ۴۸۵ بیمار را در افغانستان گرفت


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که از آغاز هفتۀ جاری تا روز پنجشنبه ۴۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در سراسر افغانستان جان باخته اند.

بر اساس معلومات این وزارت، با ارقام یک هفتۀ اخیر آمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در افغانستان به چهارهزار و ۵۱۹ نفر افزایش یافت.

کابل با ثبت ۱۵۰۰ مورد مرگ و میر کووید۱۹ بیشترین آمار را گزارش کرده است. پس از آن هرات با ۴۹۶ و بلخ با ۴۱۰ مورد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

همچنان آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که از شنبه تا پنجشنبۀ هفتۀ روان، از جملۀ ۳۱هزار و ۲۵۷ نمونه مشکوک کروناویروس، ده‌هزار و ۹۰۲ واقعۀ آن مثبت تشخیص شده است.

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که مقابله در برابر شیوع از کنترول خارج شده است و امراض ساری تنها با اقدامات این وزارت ناممکن است.

این وزارت از تمامی شهروندان افغان، نهادهای دولتی و غیردولتی خواسته است که به منظور کاهش واقعات و وفیات کووید۱۹ مقرره‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز پنجشنبه ۲۴ جون (سوم سرطان) در سراسر جهان بیش از ۱۷۹ میلیون و ۶۰۸هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۸۹۲هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG