لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ محدودیت بر گشت و گذار در کابل وضع می‌شود


حکومت افغانستان می‌گوید که به منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس، سر از فردا ۲۸ مارچ (نهم حمل) قیود جدی گشت و گذار را در ولایت کابل وضع می‌کند.

بر بنیاد طرحی که از سوی کابینه حکومت افغانستان تایید شده است، بخش زیادی از اداره‌های دولتی برای سه هفته رخصت خواهند بود.

وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان در امور ارتباطات استراتیژیک در یک تویت نوشته است که چگونگی تطبیق این طرح بعداً ارایه خواهد شد.

این در حالی است که تا اکنون ۹۱ نفر در افغانستان به کروناویروس آلوده شده اند.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان روز جمعه ۲۷ مارچ (هشتم حمل) با تایید این خبر گفت که واقعات مشکوک در کابل نیز رو به افزایش است.

آقای فیروز افزود که به دلیل افزایش واقعات مثبت، تردد مردم، هوای آلوده و بلندبودن شمار معتادین در کابل، قیودات جدی در این ولایت وضع می‌شود.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل به خبرنگاران گفت که باشندگان کابل تنها برای "دریافت خدمات صحی، دریافت مواد اولیه غذایی، دریافت خدمات امنیتی، مراقبت از شخص دیگر" می‌توانند از منازل شان بیرون شوند.

آقای حیدری افزود که تمام ادارات دولتی در کابل به استثنایی وزارت صحت، نهادهای امنیتی، شاروالی و اداره‌های که برای حضور شان "نیاز مبرم" دیده شود، برای سه هفته رخصت اند.

آقای حیدری گفت که ترانسپورت شهری که بیش از چهار نفر را انتقال می‌دهند، تفریحگاه‌ها، مراکز تعلیمی و تحصیلی، آرایشگاه‌ها، حمام‌ها، ورزشگاه‌ها، رستورانت ها، برگزاری مراسم عروسی و فاتحه، قصابی‌ها و تمام فروشگاه‌های غیرضروری مسدود خواهد شد.

دواخانه‌ها، فروشگاه‌‎های مواد غذایی و مواد اولیه و رستوران‌های که خدمات انتقال غذا دارند، فعالیت شان مجاز است.

محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان گفت که بانک‌ها و صرافی‌ها با تدابیر ویژه به کار ادامه خواهند داد.

آقای اندرابی افزود که با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سرپرست وزارت داخله گفت برای رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد، بحث‌ها جریان دارد.

XS
SM
MD
LG