لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ پارک ملی بند امیر بر روی گردشگران بسته شد


به دنبال تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع و گسترش کروناویروس، پارک ملی بند امیر به روی گردشگران داخلی و خارجی مسدود شد.

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که این اقدام پس از افزایش واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان صورت گرفته است.

عبدالطیف عظیمی، سخنگوی والی بامیان روز شنبه ۲۸ مارچ (نهم حمل) به صدای امریکا گفت که تمام خدمات سیاحتی در بامیان تا مدت نامعلوم متوقف شده است.

آقای عظیمی افزود: "تا مدت نامعلوم گردشگران داخلی و خارجی نمی‌توانند از پارک ملی بند امیر دیدن کنند و این اقدام به دلیل جلوگیری از تجمع گردشگران صورت گرفته است".

پارک ملی بند امیر در ولایت بامیان سالانه شاهد حضور صدها هزار گردشگر بود. بر اساس ارقام ادارۀ محلی بامیان درفصل بهار، تابستان و خزان از این پارک ملی، حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار گردشگر داخلی دیدن می‌کردند.

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که پس از این از هرگونه تجمعات در ساحات تفریحی و سیاحتی بامیان جلوگیری خواهد شد.

برخی از باشندگان بامیان با ابراز نگرانی می‌گویند که مسدود شدن این پارک میلیون‌ها افغانی برای زیان اقتصادی به بار میاورد.

سکندر بلاغی، یکی از باشندگان بند امیر گفت:" در کل منبع عایداتی مردم بومی و ۱۴ قریۀ پارک ملی، خدمات توریستی بود که با قطع شدن آن، ۸۰ درصد درآمد مردم قطع می‌شود".

هرچند تا اکنون واقعۀ مثبت کروناویروس در ولایت بامیان ثبت نشده است، اما واقعات مثبت این ویروس در سطح افغانستان به ۱۰۶ مورد رسیده است.

مقام‌های محلی بامیان همچنان گفته اند که در یک هفتۀ اخیر تمام هوتل‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و حمام‌های عمومی در مرکز شهر و ولسوالی‌های این ولایت به روی مردم مسدود شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG