لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان رو به افزایش است


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ واقعۀ مثبت کروناویروس در این کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۵ اپریل (ششم حمل) به خبرنگاران گفت که با ثبت این واقعات، شمار مجموعی مبتلایان این ویروس در افغانستان به ۱۴۶۳ رسیده است.

به گفته آقای مایار از جملۀ واقعات جدید، بیشترین آن در هرات ثبت است که به ۲۵ واقعه می‌رسد.

همچنان ۲۱ مورد در بلخ، ۲۰ مورد در قندهار، ۱۶ مورد در کابل، ۱۶ مورد در پکتیا، هفت مورد در نمیروز، هفت مورد در سمنگان، سه مورد در زابل، سه واقعه در کاپیسا، سه واقعه در لوگر و سه واقعه دیگر در ولایت تخار به ثبت رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه همچنان دو واقعه در ولایت غور، دو واقعه در بامیان، دو واقعه در ولایت ارزگان و چهار واقعۀ دیگر در ولایت‌های بغلان، میدان وردک، پروان و هلمند ثبت شده است.

سخنگوی وزارت صحت افغانستان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته چهار فرد مبتلا به کروناویروس در افغانستان جان باخته که با این حساب، شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۴۷ رسیده است.

این وزارت همچنان می‌گوید که تا اکنون ۲۰۶ بیمار کووید۱۹ در این کشور دوبارۀ صحت‌یاب شده اند.

آقای مایار افزود: "آگاهی عامه در مورد خطرات ناشی از کروناویروس به قدر کافی در مرکز ولایات صورت گرفته است این آگاهی‌ها به شکل رسمی و غیررسمی بوده است...اما تغییر در سلوک مردم کمتر صورت گرفته که این سبب افزایش شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان بوده است".

کروناویروس برای نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، این ویروس در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان تا صبح روز شنبه ۲۵ اپریل (شش ثور) جان بیش از ۱۹۷ هزار تن را گرفته و اضافه از دومیلیون و ۸۱۲ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG