لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ ۲۱ نفر دیگر جان باختند


وزارت صحت افغانستان از افزایش بی‌سابقۀ مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور خبر داده و گفته است که در یک روز گذشته ۲۱ نفر جان باخته اند.

این وزارت روز چهارشنبه ۲۴ جون (چهارم سرطان) گفت که در حال حاضر، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۶۳۹ تن رسیده است.

به گفته این وزارت در یک شبانه‌ روز ۱۱ نفر در هرات، پنج نفر در بغلان، چهار نفر در کابل و یک تن دیگر در ولایت بلخ جان باخته اند.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۴ واقعۀ جدید در لابراتوارهای این وزارت مثبت شناسایی شده اند که با این موارد تازه، آمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۲۹ هزار و ۷۱۵ نفر رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت از آغاز شیوع کروناویروس در افغانستان، تا اکنون ۹۸۶۹ نفر دوباره صحت‌یاب شده اند.

کابل با ۸۰۷۸ واقعه، هرات با ۲۵۴۴ واقعه و بلخ با ۱۰۱۶ مورد، به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان کروناویروس را در افغانستان دارند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح چهار شنبه ۲۴ جون (چهارم سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان نزدیک به ۴۷۸ هزار نفر را گرفته و بیش از نه میلیون و ۲۷۶ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG