لینک های دسترسی

Breaking News

۳۲ بیمار کووید۱۹ در یک روز گذشته در افغانستان جان باختند


وزارت صحت عامۀ افغانستان از افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور خبر داده و گفته است که تنها در یک شبانه‌روز گذشته، ۳۲ نفر در اثر این ویروس جان باخته اند.

آمار این وزارت نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ نفر در کابل، هفت نفر در فراه، سه نفر در هرات و دو نفر دیگر در ولایت ننگرهار جان باخته اند که با این موارد جدید، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۰۹۴ مورد رسیده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت افغانستان روز چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ سرطان) به خبرنگاران گفت که در یک روز اخیر، ۲۵۴ واقعۀ مثبت کروناویروس در این کشور ثبت شده که با حساب،شمار مجموعی مبتلایان در افغانستان به ۳۴ هزار و ۹۹۴ نفر رسیده است.

خانم جعفری افزود که تنها دیروز ۱۰۰۲ بیمار در این کشور صحت‌یاب شده که تا اکنون ۲۲هزار و ۴۵۶ نفر دوبارۀ در این کشور بهبود یافته اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۵۷۸ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۳ میلیون و ۳۲۳ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG