لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ بیش از ۶۶ هزار مورد دریک روز


با بازگشایی تشبثات و کاروبارها در بعضی از ایالت‌ها، ریکارد جدیدی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در امریکا ثبت شد.

مقامات امریکایی می‌گویند که روز شنبه ۱۱ جولای (۲۱ سرطان) ۶۶۵۲۸ هزار نفر در ایالات متحده به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از آغاز شیوع کروناویروس تا حال بی پیشنه بوده است.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح روز یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) در جهان بیش از ۱۲.۷میلیون انسان به کووید۱۹ مبتلا شده که ۳.۲ میلیون آن در ایالات متحده می‌باشد. با این حساب امریکا یک برچهارم حصه تمام مبتلایان جهان را تشکیل می‌دهد.

تنها در دو ایالت امریکا روز شنبه ۴۸ هزار مورد ابتلا به کروناویروس ثبت شده بود؛ ۲۶ هزار در ایالت لویزیانا و ۲۲ هزار واقعه در کارولینای جنوبی.

با افزایش واقعات کروناویروس در امریکا، دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده برای نخستین بار در هنگام بازدید از شفاخانه ملی نظامی والتر رید با ماسک ظاهر شد.

او که برای بازدید از عساکر مجروح شده در جنگ و کارمندان صحی به این شفاخانه رفته بود گفت که بازدید از مریضان ایجاب می‌کند که ماسک بپوشد.

در همین حال با افزایش واقعات جدید، بعضی از ایالت ها در امریکا دوباره سواحل و می خانه ها را مسدود کرده و بعضی محدودیت های دیگر را نیز وضع کرده اند.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) این ویروس جان بیش از ۱۳۴ هزار نفر را در امریکا و جان بیش از ۵۶۵ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

XS
SM
MD
LG