لینک های دسترسی

Breaking News

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در افغانستان آغاز شد


روند تطبیق واکسین کووید۱۹ روز سه شنبه ۲۳ فبروری (پنجم حوت) در افغانستان با حضور رییس جمهور و دیگر مقام‌های ارشد این کشور آغاز شد.

در نخستین مرحله شماری از افراد به نمایندگی از سکتورهای امنیت، صحت و جامعه رسانه‌‌ای این کشور واکسین کروناویروس دریافت کردند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در این مراسم گفت که تا اکنون، خطر کروناویروس در این کشور برطرف نشده و انواع جدید این ویروس در حال شیوع است. او از شهروندان افغانستان خواست که کروناویروس را جدی بگیرند.

رییس جمهور غنی گفت: "من راه اندازی مرحلۀ نخست واکسین کروناویروس را به تمام مردم افغانستان تبریک می‌گویم. این مرحله با ۵۰۰ هزار دوز آغاز می‌شود و یک امتحان برای وزارت صحت و تمام مردم افغانستان است."

آقای غنی از این بستۀ کمکی هند ابراز قدردانی کرد و افزود که تلاش‌های آنان برای تهیۀ واکسین برای ۴۰ درصد شهروندان این کشور جریان دارد.

در این حال، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت افغانستان خواهان همکاری بیشتر مردم و نهادهای دولتی برای تطبیق عادلانۀ واکسین کروناویروس در این کشور شد.

آقای مجروح افزود که قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کروناویروس دریافت کنند.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت عامۀ افغانستان، از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۵۵هزار و ۶۴۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

این وزارت همچنان گفته است که از این میان، ۲۴۳۵ بیمار در این کشور جان باخته و حدود ۴۹هزار نفر دیگر دوباره سلامتی شان را به دست آوردند.

XS
SM
MD
LG