لینک های دسترسی

Breaking News

هند: نخست به خود سپس به دیگران واکسین تولید می‌کنیم 


انستیتیوت سیرم هند، بزرگترین شرکت تولید‌ کنندهٔ واکسین در جهان از کشورهای خارجی که در انتظار واکسین کووید۱۹ اند خواستار شکیبایی شد، زیرا به این شرکت هدایت داده شده است تا رفع نیازمندی‌های هند را در اولویت قرار دهد.

آدار پونه‌والا، رییس اجرایی این شرکت امروز ۲۱ فبروری (سوم حوت) در صفحهٔ تویترش نوشته است که تلاش همه جانبه به خرج می‌دهد تا توازن نیازمندی‌های جهان و هند را برقرار نگهدارد.

این شرکت، واکسین پوهنتون آکسفورد و استرازنیکا را تولید می‌کند؛ یکی از دو واکسینی که هند برای واکسین کردن ۳۰۰ میلیون شهروند این کشور منحیث بخشی از کمپاین واکسیناسیون از آن استفاده می‌کند.

اکثریت کشورهایی که عواید متوسط و اندک دارند، مانند بنگله‌دیش و برازیل، بر واکسین این شرکت اتکا دارند که زیر نام کوویشیلد به بازار عرضه می‌شود.

با آنهم،‌ تقاضاها برای این واکسین در حال افزایش است و برخی از کشورهای غربی، به شمول کانادا نیز در انتظار دریافت واکسین این شرکت اند.

مسوولین بریتانیایی نیز روند تولید واکسین شرکت سیرم هند را تفتیش می‌کنند؛ اقدامی که در نهایت زمینه را برای صادرات واکسین کوویشیلد به بریتانیا و از آنجا به کشورهای دیگر مساعد خواهد کرد.

هند از اواسط ماه جنوری به اینسو در حدود ۱۱ میلیون نفر را واکسین کرده است. این در حالی است که این کشور با داشتن ۱۰.۹ میلیون مورد تایید شدهٔ کووید۱۹، پس از ایالات متحده در جایگاه دوم قرار دارد. هند به گونهٔ اوسط، همه روزه در حدود ۱۲ هزار مورد جدید کووید۱۹ را گزارش می‌دهد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل گشت.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا روز شنبه ۲۱ فبروری (سوم حوت) در سراسر جهان بیش از ۱۱۱ میلیون نفر به کروناویروس مبتلا شده و از این میان بیش از دومیلیون و ۴۶۲ هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG