لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش بی پیشینۀ واقعات و میزان انتقال کروناویروس در هند


وزارت صحت هند امروز پنجشنبه نهم جولای (۱۹ سرطان) از ثبت ۲۵ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و افزایش میزان انتقال این بیماری خبر داد.

وزارت صحت هند گفته است که شمار مبتلایان در آن کشور به ۷۶۷۲۹۶ هزار و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ به ۲۱۱۲۹ نفر رسیده است.

آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در هند بعد از کاهش محدودیت‌ها به گونه سرسام آور افزایش یافته است. در عین حال روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هند آزمایش کووید۱۹ می‌شوند، حالانکه در ماه مارچ روزانه فقط چند صد نمونه آزمایش می‌شد.

هند به دلیل رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کروناویروس، قیود شدید وضع شده را به تدریج رفع کرد. با آنهم مکاتب، خطوط متروی شهری، سینماها، کلب‌های ورزشی و حوض‌های آب‌بازی مسدود باقی مانده و پرواز های بین المللی هنوز متوقف است.

مقامات هندی گفته اند که احتمال دارد تا اخیر ماه جاری، بیش از ۵۰۰ هزار مورد جدید کووید۱۹ در این کشور ثبت شود.

متخصصین می‌گویند که در کشورهای جنوب آسیا موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیشتر از آنچه است که گزارش می‌شود.

هند از رهگذر شمار واقعات مثبت کروناویروس در جهان در جایگاه سوم قرار دارد. ایالات متحده با بیش از سه میلیون مورد در جایگاه نخست و برازیل با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مورد در ردۀ دوم قرار دارد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز صبح پنجشنبه نهم جولای (۱۹ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۵۵۰ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۲ میلیون و ۶۶ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG