لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کووید۱۹ در امریکا از مرز چهار میلیون گذشت


با افزایش واقعات ابتلا به کروناویروس در امریکا، شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور روز پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) به بیش از چهار میلیون نفر رسید.

اولین مورد کروناویروس در امریکا در ۲۱ جنوری ثبت شد و ۹۸ روز را در بر گرفت که به یک میلیون برسد. اما فقط در ۱۶ روز از سه میلیون به چهار میلیون رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، حد اوسط ابتلا به کروناویروس در امریکا حالا ۲۶۰۰ نفر در هر ساعت است،که بلندترین رقم در جهان می‌باشد.

باگسترش این بیماری همه گیر در سراسر کشور، مقامات فدرال ، ایالتی و محلی در مورد چگونگی مبارزه با آن همواره نظریات متفاوت داشته اند.

مقام‌ها همواره در مورد اینکه چگونه و چه زمان می توان محدودیت های اقتصادی و اجتماعی را کاهش داد و یا هم اینکه پوشیدن ماسک اجباری شود یا نه، اختلاف نظر داشته اند.

دونالد ترمپ که همواره از پوشیدن ماسک خود داری می‌کرد در هفته جاری مردم را تشویق به پوشیدن ماسک کرد.

دونالد ترمپ قبلا هشدار داده بود که اگر مکاتب امریکا در آغاز سال تعلیمی در خزان امسال بازگشایی نشود، بودجۀ معارف را قطع خواهد کرد. اما روز چهار شنبه طی کنفرانس مطبوعاتی گفت که این تصمیم مربوط به والیان ایالت ها می‌باشد.

در بعضی ایالت هایی که سواحل و می‌خانه‌ها باز شده بودند، دوباره مسدود شده و حکومت نیز بعضی از محدودیت ها را دوباره وضع کرده است.

انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت مطالعات امراض ساری ایالات متحده از والیان ایالت‌ها خواسته است تا جهت جلوگیری از گسترش کروناویروس، بازگشایی تشبثات و کارو بار ها را به تعویق بآندازند.

ایالات متحده با بیشتر از چهار میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۴۳ هزار مورد مرگ در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ روز چهار شنبه برای دومین روز متوالی به بیش از ۱۱۰۰ نفر افزایش یافت. باوجود آنهم آمار مرگ و میر روزانه هنوز پایین تر از ماه اپریل است. در ماه اپریل به طور متوسط روزانه حدود دو هزار نفر در اثر این ویروس جان خود را از دست می دادند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) کروناویروس در تمام کشورهای دنیا، جان بیش از ۶۲۵ هزار نفر را گرفته و اضافه از به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG