لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس سبب مرگ بیش از ۴۰۰ هزار نفر در جهان شده است


شمار جهانیانی که پس از مصاب شدن به بیماری کووید۱۹ جان باخته اند، امروز از مرز ۴۰۰ هزار گذشت.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح امروز هفتم جون (۱۸ جوزا) شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به ۴۰۰ هزار و ۱۲۰ نفر رسید و این رقم در حال افزایش است.

تا این دم، این ویروس سبب بیمار شدن شش میلیون و ۹۱۳۶۰۸ نفر در سراسر جهان شده است.

ایالات متحده با ۱۰۹۸۰۲ مورد مرگ و بیش از یک میلیون ۹۲۰ هزار مورد ابتلا، در صدر کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

این ویروس پس از امریکا در بریتانیا و برازیل بیشترین مرگ و میر را سبب شده است که در بریتانیا جان ۴۰۵۴۸ نفر را و در برازیل جان ۳۵۹۳۰ را گرفته است.

از رهگذر مبتلایان، برازیل با ۶۷۲۶۴۸ مورد و روسیه با بیش ۴۶۷ هزار مورد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

پوشیدن ماسک

سازمان جهانی صحت،‌ برخلاف موقف قبلی‌اش، از تمام حکومات جهان خواست تا به شهروندان شان پوشیدن ماسک را در ساحات عامه و اماکنی که خطر گسترش کووید۱۹ در آن وجود دارد، توصیه کنند.

این سازمان پیش از این پوشیدن ماسک را فقط به افراد مبتلا به کووید۱۹ توصیه کرده بود.

از مطالعاتی که در هفته های اخیر صورت گرفته بر آمده است که ماسک یکی از وسایلی است که می‌تواند خطر گسترش ویروس را کاهش دهد.

اما این سازمان تاکید کرده است که ماسک نمی‌تواند در مقابل کووید۱۹ از کسی محافظت کند.

با وجود تلاش‌های شماری از کشورهای پیشتاز جهان مانند، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و چین، هنوز واضح نیست واکسین ضد کروناویروس چه زمانی ساخته خواهد شد.

برخی از شرکت‌های دواسازی به موفقیت‌های ابتدایی دست یافته اند، اما متخصصین می‌گویند که دست‌یابی به واکسین کروناویروس ممکن ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد.

XS
SM
MD
LG