لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کروناویروس در امریکا از دو میلیون بیشتر شد


شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا در حالی به دو میلیون نفر رسیده است که در کم از کم ۲۰ ایالت این کشور به دنبال رفع محدودیت‌ها و بازگشایی تشبثات، شمار واقعات جدید کووید۱۹ افزایش یافته است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح پنجشنبه ۱۱ جون (۲۲ جوزا) نزدیک به ۱۱۳ هزار نفر در اثر ابتلا کووید۱۹ جان باخته اند.

در حالیکه که محراق‌های اصلی کروناویروس در امریکا، مانند ایالت‌های نیویارک و نیوجرسی شاهد کاهش واقعات کووید۱۹ بوده اند، در برخی از ایالت‌ها مثل تکزاس، فلوریدا، اریزونا، ارکنساس و کالیفورنیا واقعات این بیماری رو به افزایش نهاده است.

تکزاس که نخستین ایالتی بود که محدودیت‌ها برای جلوگیری از گسترش کروناویروس را رفع کرد و به بازگشایی تشبثات اجازه داد، در سه روز گذشته از سیر صعودی شیوع کروناویروس در آن ایالت گزارش داده است.

در فلوریدا و اریزونا نیز شیوع کروناویروس سریع شده و در یک هفتۀ گذشته هر روز بیش از یک هزار واقعۀ جدید کووید۱۹ در هر یک از این دو ایالت ثبت شده است. اما نظر به جمعیت اندک در اریزونا، ثبت یک هزار واقعه در روز در این ایالت، زنگ خطر را به مقام‌های صحی ایالتی و فدرال به صدا در آورده است.

به گونۀ تقریبی، هر روز حدود ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار واقعۀ جدید کووید۱۹ در ایالات متحده ثبت شده و روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از مبتلایان این بیماری در امریکا جان می‌بازند.

در دو هفتۀ گذشته که محدودیت‌ها در تقریباً تمام ایالت‌های امریکا سهل و برخی تشبثات بازگشایی شده است، میزان شیوع کروناویروس دو برابر شده و نگرانی را در مورد موج دوم این همه‌گیری ایجاد کرده است.

پس از رفع محدودیت‌ها، گشت و گذار مردم در ایالات متحده به حدود دو سوم میزان رفت و آمد که قبل از همه‌گیری کروناویروس وجود داشت، رسیده است.

با اینحال، مسوولان صحی از مردم خواسته اند که با وصف کاهش محدودیت‌ها، تدابیر پیشگیرانۀ بهداشتی چون شستن منظم و مکرر دستان با آب و صابون، حفظ فاصلۀ فزیکی دو متر و پوشیدن ماسک را جدی بگیرند.

ایالات متحده به تنهایی یک چهارم تمام واقعات و مرگ و میر جهانی ناشی از همه‌گیری کروناویروس را تا کنون داشته است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، مجموع واقعات کروناویروس در جهان تا صبح پنجشنبه ۱۱ جون (۲۲ جوزا) به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۴۱۷ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG