لینک های دسترسی

Breaking News

جهان درگیر رکود اقتصادی قرن شده است - گزارش


سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گزارش داده است که همه‌گیری کووید-۱۹ سبب رکود اقتصادی در سراسرجهان شده است که در تقریباً در یک قرن گذشته پیشینه نداشته است.

در گزارش این نهاد که چهار شنبه ۱۰ جون (۲۱ جوزا) نشر شد، آمده است که صدها میلیون انسان در سراسر جهان وظایف شان را در جریان همه‌گیری کروناویروس از دست داده اند و بحران اقتصادی ناشی ازاین همه‌گیری، به گونۀ ویژه، مردم فقیر و جوانان را بیشتر آسیب رسانده است.

انجل گوریا، رییس این سازمان گفته است که در شرایط کنونی کشورهای جهان در بدترین بحران صحی، اقتصادی و اجتماعی به سر می‌برند.

گزارش حاکی است که به دلیل همه‌گیری کروناویروس، عاید ناخالص جهان شش در صد کاهش یافته است که در ۶۰ سال گذشته بی‌پیشینه بوده است. در گزارش آمده است که در صورت موج دوم همه‌گیری کروناویروس در سال روان، کاهش عاید ناخالص جهان به ۷.۶ درصد خواهد رسید.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشورهای جهان را ترغیب کرده است که از طریق سرمایه‌گذاری در بخش صحت، همکاری جهانی در تدارک تجهیزات طبی، واکسین و درمان و نیز مساعدت به کسانی که بیشترین آسیب را دیده اند، با نابرابری ناشی از کووید۱۹ مقابله کنند.

در نتیجۀ همه‌گیری کروناویروس که نخست در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان چین منشا گرفت، تا کنون نزدیک به هفت میلیون و ۲۷۲ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۴۱۲ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG