لینک های دسترسی

Breaking News

سارنوالی: چندین مقام پیشین اردو به حبس محکوم شدند


لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که ۲۵ تن از مقام‌های ارشد پیشین وزارت دفاع افغانستان به اتهام فساد اداری از یک تا ۹ سال به حبس محکوم شدند.

لوی سارنوالی افغانستان امروز چهارشنبه ۱۶ جون (۲۶ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اتهام این افراد اختلاس، تزویر، سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای، رعایت‌نکردن قوانین و مقررات در پروسۀ تدارکات بوده است.

بر اساس معلومات لوی سارنوالی، این مقام‌های اردو روز دوشنبه در محکمۀ ابتدایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، به گونه علنی محاکمه شده اند.

اعلامیه گفته است: "هیات قضایی این جلسه، دگرجنرال محب‌الله محب، معاون پیشین مادی و تخنیکی را به نُه سال و بریدجنرال عبدالرحمن غوری، رییس پیشین خریداری را به شش سال و هشت ماه حبس تنفیذی، انفصال از وظیفه و طرد از مسلک، محکوم به مجازات کرد."

همچنان این محکمه، دگروال خواجه محمد اکرم مدیر پیشین عقد قراردادهای وزارت دفاع را به پنج سال و یک ماه حبس تنفیذی محکوم کرده است.

در این محاکمۀ علنی، هشت جنرال، دگروال و دگرمن پیشین وزارت دفاع نیز هر یک به یک سال و یک ماه حبس تنفیذی و پرداخت ۵۹۰۰۰ هزار افغانی پول نقد، محکوم به مجازات شدند.

همچنان اعلامیه گفته است که چهار مسوول شرکت‌های لوژیستیکی خصوصی بین شش تا هشت سال و پرداخت جریمه‌های نقدی محکوم شدند.

لوی سارنوالی افغانستان تایید کرده است که ده مقام پیشین بخش لوژستیک، اعاشه، قراردادهای وزارت دفاع به شمول جنرالان و دگروالان به دلیل نبود دلایل کافی بری‌الذمه شناخته شدند.

XS
SM
MD
LG