لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ ادعای توقف کمک های بشردوستانۀ امریکا به جهان را رد کرد


در حالیکه تلفات ناشی ازکروناویروس در ایالات متحده به بیش از هفت هزار رسیده است، رئیس جمهور دونالد ترمپ ادعاها مبنی بر توقف کمک های بشردوستانه به سایر کشورها را رد کرد، اما گفت که کمک های ایالات متحده کاهش خواهد یافت.

آقای ترمپ که به روز جمعه (سوم اپریل) در قصرسفید صحبت میکرد، گفت "به هرچه که داریم و متعهد شده ایم، پایبند خواهیم ماند"، ولی اضافه کرد که "ما نیز به مقدار زیادی از آن {تجهیزات} نیاز داریم. بنابراین، تا ختم این وضعیت، تمرکز ما روی این موضوع خواهد بود و واضح است که مقدار زیادی نخواهیم فرستاد".

با شیوع بی سابقه کروناویروس در سرتاسر ایالات متحده، این کشور از کوریای جنوبی و سایر کشورها تقاضای بسته های آزمایش این ویروس و سایر تجهیزات طبی مورد نیاز را کرده است.

به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ "چین برخی چیزها را برای ما فرستاد که فوق العاده بود. روسیه نیز بسته بسیار بسیار بزرگی از تجهیزات طبی فرستاده که بسیار خوب بود".

در حالی که ایالات متحده روی تامین نیازهای داخلی خود متمرکز است، برخی تحلیلگران هشدار میدهند که این کشور نباید در جریان این بیماری فراگیر، از نقش رهبری کنندۀ جهان عقب نشینی کند، به ویژه که چین و روسیه مشتاق پُر کردن این خلاء هستند.

برای مبارزه با کرونا ویروس در جهان، هفتۀ گذشته ایالات متحده به پرداخت کمک های خارجی بیشتری متعهد شد و مبلغ ۲۷۴ میلیون دالر کمک فوری را به بیش از ۶۰ کشور در معرض خطر به شمول افغانستان متعهد شد.

این مبلغ به علاوه ای پولی است که ایالات متحده برای نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی صحت، فراهم کرده است.

XS
SM
MD
LG