لینک های دسترسی

Breaking News

راشد خان در نخستین رقابت خود به عنوان کپتان برنده شد


راشد خان، به عنوان جوانترین کپتان تیم ملی در جهان شناخته می شود.
راشد خان، به عنوان جوانترین کپتان تیم ملی در جهان شناخته می شود.

تیم ملی کرکت افغانستان روز سه شنبه در یک رقابت دوستانه با ویست اندیز، به تفاوت ۲۹ دوش برنده شد.

راشد خان، ستارۀ معروف بالنگ کرکت افغانستان، در نخستین رقابت خود به عنوان کپتان تیم ملی کرکت، به این پیروزی دست یافت.

محمد اصغر ستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان زمانیکه به خاطر بیماری اپندیکس در شفاخانه بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت، بورد کرکت، راشد خان معاون کپتان را به عنوان سرپرست کپتان تیم انتخاب کرد.

خان با این پیروزی نه تنها نخستین برد تیم تحت قیادتش را جشن گرفت بلکه به عنوان جوان ترین کپتان در دنیای کرکت نام خود را ثبت کرد.

تیم ویست اندیز که شیر و خط را برنده شد، تیم افغانستان را به بیتنگ دعوت کرد.

ریزش باران، رقابت ۵۰ اووره را به ۳۵ اوور کاهش داد و افغانستان در آن ۱۶۳ دوش انجام داد. اما بر أساس سیستم قبول شده در بازی های کرکت، تیم ویست اندیز می باید هدف ۱۴۰ دوش را پوره می کرد.

خط بالنگ افغانستان در این رقابت تیم ویست اندیز را در ۱۱۰ دوش از میدان خارج ساخت و با تفاوت ۲۹ دوش پیروزی را از آن خود کرد.

دولت زدران، بالر افغانستان در این رقابت به هتریک دست یافت، (در سه توپ پی در پی، توانست سه بازیکن ویست اندیز را از میدان خارج کند).

دولت زدران در سه توپ پی در پی، شیرمون هیتمر، رووان پوویل و کارلوس برادویت را از میدان خارج ساخت و خط بیتنگ ویست اندیز را متلاش کرد.

دولت زدران، بالر تیم ملی کرکت افغانستان
دولت زدران، بالر تیم ملی کرکت افغانستان

دولت زدران در این رقابت ۴ وکت کسب کرد، راشد خان و شرف الدین هر کدام دو دو بازیکن ویست اندیز را از میدان خارج کردند؛ حالانکه شاپور زدران و محمد نبی به یک یک وکت دست یافتند.

در میان بالر های افغانستان، گلبدین نایب ۴۸ دوش، سمیع الله شینواری ۴۲ دوش کسب کرد و تا اخیر در میدان حضور یافت.

رقابت های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۹ کرکت، به تاریخ چهارم مارچ آغاز می شود که در آن افغانستان نخستین رقابت خود را با سکاتلند انجام خواهد داد.

در گروه ب، برعلاوۀ سکاتلند، افغانستان به مصاف تیم های زیمبابوی، هانگ کانگ و نیپال خواهد رفت.

در گروه الف راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۹، ویست اندیز، ایرلند، امارات متحده، هالند و پاپو نیوگینی حضور دارند.

پس از رقابت میان این هشت کشور، شش تیم به دور بعدی راه خواهند یافت که پس از رقابت میان آنان، دو تیم برتر به جام جهانی کرکت ۲۰۱۹ صعود خواهند کرد.

در دو رقابت دیگر دوستانه، تیم هانگ کانگ توانست هالند را با هشت ویکت شکست دهند و امارات متحدۀ عرق با ۵ وکت تیم نیپال را از راه برداشت.

جام جهانی ۲۰۱۹ کرکت در ماه جون در انگلستان برگزار خواهد شد و بر اساس تصمیم شورای بین المللی کرکت، در سال آینده تنها ده تیم در جام جهانی حضور خواهند داشت.

هشت تیم از قبل به عنوان تیم های برتر در جام جهانی راه یافته اند و دو تیم باقیمانده پس از ختم رقابت های راهیابی به آن جام مشخص خواهند شد.

XS
SM
MD
LG