لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسی مهاجرت ترمپ در محکمه عالی امریکا بحث می شود


برای اولین بار محکمه عالی ایالات متحده چهار شنبه آینده پالیسی های مهاجرت دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا را، مورد بحث قرار می دهد.

محکمۀ عالی ایالات متحده به صورت مشخص مشروعیت پالیسی رئیس جمهور ترمپ در مورد ممنوعیت سفر شهروندان چندین کشور با اکثریت مسلمان را مورد بحث قرار خواهد داد.

در سپتمبر ۲۰۱۷ میلادی، رئیس جمهور ترمپ پالیسی را اعلام کرد که بر اساس آن ورود شهروندان چاد، ایران، لیبیا، سوریه، سومالیا، یمن، ونزویلا و کوریای شمالی را به داخل قلمرو ایالات متحده به طور موقت ممنوع قرار داد. اما آقای ترمپ به تاریخ ۱۰ اپریل ۲۰۱۸، محدودیت بر چاد را لغو کرد.

محکمۀ عالی ایالات متحده هیچگاهی در مورد پالیسی های مهاجرتی رئیس جمهور امریکا تصمیم نگرفته است. اما در گذشته، شماری از محاکم ایالتی، برخلاف پالیسی رئیس جمهور ترمپ، عمل کردند.

پالیسی های رئیس جمهور ترمپ شامل آنعده از ایالت های امریکا نیز می شود که از مهاجرین غیر قانونی حراست می کنند و رئیس جمهور ترمپ تلاش کرده است تا روند اخراج مهاجرین غیر قانونی را نیز سرعت بخشد.

اعضای محکمۀ عالی ایالات متحده که اکثریت آن را محافظه کاران تشکیل می دهد، قرار است روز چهار شنبه استدلال های موافق و مخالف پالیسی های رئیس جمهوری را گوش بدهند.

بحث هایی که قرار است از سوی مقامات ایالت هاوایی مطرح شود ممکن در برابر پالیسی های رئیس جمهور ترمپ جنجال بر انگیز باشد، زیرا مقامات این ایالت استدلال می کنند که پالیسی های رئیس جمهور ترمپ در تضاد با قوانین مهاجرت فدرال قرار دارد.

علاوه بر آن، قانون اساسی ایالات متحده نیز رجحت دادن یک دین و مذهب را بر دین و مذهب دیگر، منع قرار داده است. این در حالیست که پالیسی مهاجرتی رئیس جمهور ترمپ کشور های با اکثریت مسلمان را هدف می گیرد.

داگ چین، معاون والی ایالت هاوایی در مصاحبه ای گفته است که "در حال حاضر، ممنوعیت سفر، خانواده ها را از هم جدا نگه میدارد. این پالیسی از طریق هدف قرار دادن و به حایشه راندن بخشی از مردم مشخص، ارزش های ما را تضعیف می کند."

محکمه عالی ایالات متحده به تاریخ چهارم دسمبر ۲۰۱۷ به گونۀ اشاره کرد که ممکن از پالیسی های مهاجرتی رئیس جمهور ترمپ حمایت کند.

رئیس جمهور ترمپ گفته است که ممنوعیت سفر بر برخی از کشور ها یک ضرورت است تا به گفتۀ وی ایالات متحده را از ورود تندروان و دهشت افگنان به داخل این کشور، در امان نگه دارد.

اما پالیسی مهاجرتی رئیس جمهور ایالات متحده در مورد مهاجرت و ورود شهروندان چند کشور با مخالفت های جدی همراه بوده است.

پس از آنکه شماری از محاکم فدرال بر خلاف پالیسی مهاجرت رئیس جمهور امریکا عمل کرد، آقای ترمپ بر نظام محاکم فدرال امریکا تاخته و آن را "شکسته و بی‌انصاف" خواند.

مخالفین این پالیسی به صورت مشخص گفته اند که پالیسی مهاجرتی آقای ترمپ به صورت اخص، خصومت در برابر مسلمانان است. آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود تعهد کرده بود که در صورت رسیدن به قصر سفید، "به صورت کامل از ورود مسلمانان به داخل ایالات متحده" جلوگیری خواهد کرد.

اما وزارت عدلیۀ ایالات متحده گفته است که اظهاراتی را که آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی بیان کرده است، نمی تواند در نظر گرفت، زیرا در آن زمان، آقای ترمپ، رئیس جمهور امریکا نبود.

XS
SM
MD
LG