لینک های دسترسی

Breaking News

یک زن افغان: پولیس کوریشیا برهنه‌ و اذیت‌ام کرد 


یک زن افغان اتهام وارد کرده است که پولیس مرزی کوریشیا در جریان تلاشی یک گروهی از مهاجران در مرز بوسنیا، او را به زور چاقو برهنه کرده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

بر اساس گزارش نشریهٔ‌ گاردین، کمیسیون اروپایی این قضیه را یک "جنایت جدی مظنون" خوانده و از مقامات کوریشیا خواسته است تا این اتهامات را به گونهٔ کلی مورد تحقیق قرار دهد.

بر اساس یک دوسیهٔ که شورای مهاجرت دنمارک تهیه کرده است، این حادثه در شب ۱۵ فبروری در داخل خاک کوریشیا در فاصلهٔ چند کیلومتری شهر ویلیکا کلادوسای بوسنیا اتفاق افتاده است.

در این گزارش از یک زن افغان نقل شده که گفته است، پولیس مرزی کوریشیا گروهی از پناهجویان را توقف داد و یکی از منسوبین پولیس مرزی او را به گوشهٔ برد تا تلاشی اش کند: "من اصرار کردم که مرا لمس نکند. او پرسید چرا. من گفتم که یک زن استم و مسلمانم و این کار حرام است. پولیس مرا با سیلی زد و گفت که اگر مسلمان استی چرا به کوریشیا آمده‌ای و چرا در بوسنیا با سایر مسلمانان باقی نماندی؟"

این زن گفته است که پس از آن پولیس در هنگام تلاشی جسم او را لمس می‌کرد و او در حالی که اشک می‌رخت به پولیس ۵۰ یورو پیشنهاد کرد تا او را بیش از این لمس نکند.

این زن افغان گفته است که پولیس به او هشدار داد که گریه نکند در غیر آن او را خفه خواهد کرد.

بر اساس دوسیه شورای مهاجرت دنمارک، پولیس این گروه از مهاجرین را در یک موتر سوار کرده و برای مدت ۲۰ دقیقه به یک ساحهٔ دیگر انتقال دادند و پس از آن همه را از موتر پیاده کرده و یک افسر دیگر از این زن خواست تا لباس‌هایش را دربیاورد.

در گزارش به نقل از این زن آمده است که پولیس او را یک بار دیگر مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از آنکه او را کاملاً برهنه کردند یکی از آنان از او خواست تا با وی جنگل برود، اما این زن طوری وانمود کرد که هدف پولیس را نفهمیده است.

سپس یکی از منسوبین پولیس بر گلوی او چاقو را گذاشته و هشدار داد که اگر در این مورد به کسی چیزی بگوید یا بار دیگر به کوریشیا بیاید او را خواهد کشت.

سپس این منسوبین پولیس این گروه از پناهجویان را لت و کوب کرده و دوباره به بوسنیا فرستادند.

منشی عمومی شورای مهاجرت دنمارک گواهی این زن افغان را "تکان دهنده" عنوان کرده است.

کمیسیون اروپایی گفته است که مقامات کوریشیایی تعهد کرده اند که در این خصوص تحقیقات کنند و در مورد پیشرفت‌های آن به این کمیسیون گزارش بدهند.

بر اساس معلومات شورای مهاجرت دنمارک، از ماه می سال ۲۰۱۹ به اینسو، ۲۴ هزار مهاجر به گونهٔ غیرقانونی دوباره به بوسنیا فرستاده شده است.

صدها تن از مهاجرین همه روزه مسیر پربرف بالکان را طی می‌کنند تا باشد که به اروپای مرکزی برسند. اکثریت این پناهجویان توسط پولیس کوریشیا متوقف می‌شوند، تلاشی می‌شوند، برخی اوقات پول‌ و وسایل‌شان غارت شده و با خشونت دوباره به بوسنیا فرستاده می‌شوند.

شبکهٔ نظارت از خشونت‌های مرزی می‌گوید که دها تن از دختران جوان و زنان از لمس شدن شان در جریان تلاشی توسط منسوبین مرد کوریشیا گزارش داده اند.

وزارت داخلهٔ کوریشیا گفته است که پولیس این اتهامات را مورد تحقیق قرار داده است، اما معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که هیچ حادثهٔ با زنان پناهجو صورت نگرفته است.

XS
SM
MD
LG