لینک های دسترسی

Breaking News

گریه می‌تواند سبب کاهش وزن شود – پژوهش


بر اساس یک پژوهش جدید، گریه کردن باعث تولید هورمون هایی در بدن می‌شود که می‌تواند بر چربی بدن تاثیر بگذارد.

بر اساس یافته‌های پژوهشی که در ویب سایت آسیایک چاپ شده است، گریه کردن می‌تواند در کاهش چربی بدن، کمک کند.

اما این مطالعه تاکید کرده است که گریه باید از روی احساسات باشد زیرا چنین اشک ریزی ربط مستقیم با هورمون هایی دارد که سطح کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد. اشکی که به دلایل غیر احساسات، مانند آلودگی هوا، دود یا آشپزی می ریزد، نمی‌تواند مفید واقع گردد.

براساس پژوهش دیگر که در ویب سایت مرکز ملی برای معلومات بایو تکنالوژی چاپ شده است، فشار روحی که باعث گریه شود، نیز می‌تواند نقش بارزی در کاهش چربی بدن ایفا کند.

زمانی که شما جلو اشک های تان می‌گیرید، در اصل از روند طبیعی رفع فشار روحی را می‌گیرید. افزایش فشار روحی میتابولیزم بدن را متاثر می‌سازد و حتی احساس خوردن غذاهای دارای قند بلند را به میان می‌آورد که خوردن آن باعث افزایش وزن می‌شود، اما گریستن از این افزایش وزن تا حدی جلوگیری می‌کند.

ساره جکسن از پوهنتون لندن به خبرگزاری رویترز گفت است: "فشار های روانی به گونه های مختلف در روند بیالوژیکی دخیل است، به شمول میتابولیزم، ترکیب بدنی و ذخیر چربی بدن."

او گفته است زمانی که انسان زیر فشار روانی قرار می‌گیرد، انگیزه ورزش در بدن کاهش پیدا می‌کند.

داکتر ویلیم فیری در مصاحبۀ به نیویارک تایمز گفته است که هر آن چیزی که از بدن خارج می‌شود، برای بدن مفید است.

او گفته است: " گریه کردن یک روند تراوش بیرونی است؛ روندی که در آن مواد از بدن خارج می‌شود."

او گفت که این روند مانند نفس کشیدن، ادرار کردن، دفع مواد غایطه یا عرق ریختن است که باعث بیرون شدن مواد زهری از بدن می‌شود.

آقای فیری گفته است که اشک ریختن نیز باعث ترشح مواد کیمیایی در بدن می‌شود؛موادی که بدن در پاسخ به فشار روانی تولید می‌کند.

بر اساس مطالعات، بدن انسان در زمان طی مراحل و تولید هورمون ضد فشار روانی توانایی ذخیره کردن چربی بیشتر را از دست می‌دهد زیرا بدن مصروف بیرون کردن هورمون های فشار روانی از طریق گریه می‌باشد.

پژوهشگران همچنان پیشنهاد کرده اند که گریه کردن از ساعت هفت تا ده شب در مقایسه با سایر ساعات می‌تواند بیشتر موثر واقع شود. آنان گفته اند که دیدن فلم های تراژید یا بحث در مورد روابط کشیده در جریان این ساعات بیشتر در باختن وزن بدن کمک می‌کند.

XS
SM
MD
LG